Galerie
Objednávky po 18. 12. 2025 již pravděpodobně nebudou doručeny do Vánoc.
Objednávky po 18. 12. 2025 již pravděpodobně nebudou doručeny do Vánoc.
| Stav: |
Dobrý, neautorský podpis
|
|---|---|
| Vazba: | volná brož |
| Počet stran: | 60 |
| Jazyk: |
|
| Edice: | 16. svazek ed. 16. svazek ed. Studnice |
| Vydání: | Vyd. 1. |
| Vydáno v: | Praha |
| Vystaveno: | 9. 4. 2025 13:40 |
| Číslo položky: | 1205312 |
Miloslav Bureš byl český hudebník a trumpetista. Byl odchovancem Vlastimila Kloce. Od roku 1958 působil plných devět let v orchestru Karla Vlacha, s nímž také nahrál své první sólové snímky. Během angažmá ve Vlachově kapele si průběžně doplňoval odborné hudební vzdělání studiem na pražské konzervatoři, kterou absolvoval v roce 1966 ve třídě profesora Václava Junka. V té době už Burešovu trubku důvěrně znali posluchači rozhlasu i televizní diváci, když řada jeho instrumentálních nahrávek dosáhla nebývalé popularity, navzdory tehdy prudce stoupající oblibě vokálních sólistů. Dodnes je v živé paměti např. Burešova nahrávka Rossovy Večerky z roku 1965. Následovaly další tituly, včetně skladeb domácích autorů, inspirovaných právě Burešovým interpretačním uměním a schopností dodat jim přesvědčivého výrazu. Do této kategorie v prvé řadě patři známé Vomáčkovy Gladioly. Od přelomu let 1967/1968 účinkoval Bureš jako sólista v orchestru Berlínského rozhlasu řízeném Günterem Gollaschem. Autorita, s níž byl německými kolegy přijímán, se záhy odrazila i v pohostinském působení s dalšími tamními špičkovými tělesy, včetně orchestrů Waltera Eichenberga, Jürgena Hermanna, Siegfrieda Maie a v neposlední řadě i s vlastním studiovým ansámblem. . Burešovou zásluhou zdomácněly v tehdejší NDR mnohé české populární písničky a nejedna z jeho Instrumentálních verzí tuzemských hitů připravila půdu pro pozdější spontánní přijetí jejich původních interpretů německými posluchači . Současně s touto činností využil Bureš každé příležitosti k účinkování doma, pravidelně se např. zúčastňoval nahrávání a koncertů interjazzového tělesa. V roce 1974 stál Bureš u zrodu Orchestru Čs. televize, v němž působil jako sólista až do své předčasné smrti. Vedle už zmíněné Kanasty nahrál v Supraphonu další samostatná alba Serenády pro tr...
Více od autora
1979 | Blok
Stav Velmi dobrý, lehké oděrky
1955 | Krajské nakladatelství
Stav Dobrý
1958 | Krajské nakladatelství
Stav Dobrý, opotřebená obálky, prohnuté desky
1959 | Lidová demokracie
Stav Dobrý
Bohuslav Martinů, Miloslav Bureš
Otvírání studánek : Osveščenije istočnikov = The opening of the springs = L'ouverture des puits = Das Maifest der Brünnlein : [faksimile partitury]1987 | Česká hudební společnost - Společnost Bohuslava Martinů
Stav Dobrý
Dopravu hradíme my
Objednávkám nad 699 Kč
Tituly, které jinde
nenajdete
Sběratelské kusy i knižní novinky
Balíme ekologicky
A s radostí
Vykupujeme knihy
Za hotovost a s vlastním odvozem
1938 | Novina
Stav Dobrý, zašlá celkově
1944 | Novina
Stav Dobrý
1941 | Novina
Stav Dobrý
1940 | Novina
Stav Dobrý, natrhnutá obálka
1941 | Novina
Stav Dobrý, archy stále nerozřezané
Soubory cookie a data používáme k následujícím účelům:
správná funkčnost našich stránek,
poskytování a správa služeb Google,
poskytování třetím stranám pro inzerci a reklamu (např. Seznam),
sledování výpadků a ochrana proti spamům, podvodům a zneužívání
Naše ochrana osobních údajů