Obchodní podmínky
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) specifikují práva a povinnosti smluvních
stran při uzavírání smluv o výkupu použitých knih a vinylových desek a smluv o prodeji zboží
prostřednictvím internetového obchodu provozovaného Provozovatelem na adrese
https://www.antikavion.cz (dále jen „Internetový obchod“). Provozovatel v Internetovém
obchodě prodává jednak antikvární zboží (použité knihy a použité gramofonové desky),
jednak nové knihy jakožto distributor (dále souhrnně jen „Zboží“).
1.2. Pokud je smluvní stranou smlouvy uzavírané s Provozovatelem fyzická osoba, která
mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého
povolání uzavírá smlouvu s Provozovatelem, řídí se smluvní vztah ustanoveními těchto
Podmínek vztahujícími se na spotřebitele. Ustanovení těchto Podmínek, která odpovídají
ustanovením občanského zákoníku stanoveným pro ochranu spotřebitelů, se uplatní pouze
vůči Zákazníkovi – spotřebiteli, nikoliv na smluvní strany, které jsou podnikateli. Otázky
výslovně neupravené těmito Podmínkami se řídí zejména zákonem č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník, v platném znění, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v
platném znění, zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění, a
předpisy Evropské unie.
1.3. Výklad některých pojmů:
„Webová stránka“ označuje webové stránky Provozovatele na adrese www.antikavion.cz.
„Zboží“ znamená veškeré zboží nabízené Provozovatelem v Internetovém obchodě,
zejména knihy a gramofonové desky. Nové knihy v tištěné podobě jsou dále označovány
jako „Nové zboží“, zatímco použité knihy a použité gramofonové desky jsou dále
označovány jako „Použité zboží“.
„Provozovatel“ označuje společnost Antikvariát Avion s.r.o., IČ: 10963286, se sídlem 1.
máje 59/5, 460 07 Liberec III-Jeřáb, Česká republika, zapsanou v obchodním rejstříku
vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, sp. zn. C 47300/KSUL.
„Zákazník“ označuje osobu uzavírající Smlouvu s Provozovatelem prostřednictvím
Internetového obchodu.
„Smlouva o výkupu“ znamená kupní smlouvu, na základě které Provozovatel od
Zákazníka zakoupí Použité zboží (tj. tištěnou použitou knihu nebo použitou gramofonovou
desku) za podmínek stanovených v těchto Podmínkách.
„Smlouva o prodeji“ znamená kupní smlouvu, na základě které Provozovatel prodá
Zákazníkovi Zboží nabízené Provozovatelem v Internetovém obchodě za podmínek
stanovených v těchto Podmínkách.
„Smlouva“ se rozumí buď Smlouva o výkupu, anebo Smlouva o prodeji, dle kontextu.
„Výkupní cena“ znamená částku, na které se Provozovatel se Zákazníkem dohodli ve
Smlouvě o výkupu jako cenu za koupi Zboží Provozovatelem od Zákazníka. V případě, že
Zákazník využije možnost nabídky výkupu blíže nespecifikovaných titulů knih či vinylových
desek způsobem uvedeným v odst. 2.6 těchto Podmínek, rozumí se Výkupní cenou částka,
kterou Provozovatel po fyzickém obdržení a vyhodnocení Zboží sdělí Zákazníkovi v rozhraní
Internetového obchodu (případně též prostřednictvím e-mailu).
1.4. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí každé Smlouvy. Odchylná ujednání
ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními Podmínek.
1.5. Tyto Podmínky jsou zveřejněny na Internetovém obchodu Provozovatele na adrese
https://www.antikavion.cz/obchodni-podminky a Zákazník má možnost jejich archivace a
reprodukce.
1.6. Znění Podmínek může Provozovatel jednostranně měnit či doplňovat. Tímto
ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti Provozovatele a Zákazníka vzniklá po dobu
účinnosti předchozího znění Podmínek (tj. Smlouvy uzavřené před změnou Podmínek se
řídí dosavadním zněním Podmínek).
2. UZAVŘENÍ SMLOUVY
2.1. Veškerá prezentace Zboží umístěná v Internetovém obchodě je informativního
charakteru a Provozovatel není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto Zboží. Ustanovení
§ 1732 odst. 2 občanského zákoníku se v tomto případě nepoužije.
2.2. Internetový obchod obsahuje informace o Zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého
Zboží. Ceny Zboží jsou uvedeny včetně všech daní (včetně DPH) a poplatků, s výjimkou
nákladů na doručení a balení, které jsou uváděny samostatně. Provozovatel při prodeji
Použitého zboží uplatňuje zvláštní režim podle § 90 zákona o DPH. Informace o ceně Zboží
vždy zahrnují i konečnou výši nákladů na dodání (poštovné a balné). Ceny Zboží zůstávají v
platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v Internetovém obchodě. V případě uzavření
Smlouvy o prodeji je rozhodná kupní cena Zboží uvedená v Internetovém obchodě v
okamžiku odeslání objednávky Zákazníkem. Tímto ustanovením není omezena možnost
Provozovatele a Zákazníka uzavřít Smlouvu o prodeji za individuálně sjednaných podmínek.
Pokud by povaha Zboží neumožňovala jeho vrácení obvyklou poštovní cestou, je tato
skutečnost uvedena u daného Zboží v Internetovém obchodě.
2.3. Internetový obchod a tyto Podmínky obsahují také informace o nákladech spojených s
dodáním Zboží. Doručení Zboží mimo území EU je možné na základě individuální dohody
mezi Provozovatelem a Zákazníkem, přičemž náklady na takové dodání budou sděleny
Zákazníkovi před uzavřením Smlouvy individuálně.
2.4. Před zasláním objednávky (návrhu na uzavření Smlouvy o prodeji) Provozovateli je
Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s
ohledem na možnost zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.
2.5. Za účelem uzavření Smlouvy o prodeji vyplní Zákazník objednávkový formulář v
rozhraní Internetového obchodu a odešle jej Provozovateli kliknutím na příslušné tlačítko.
Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
(i) objednávaném Zboží (včetně označení názvu či kódu položky a kusů Zboží, které
Zákazník vkládá do elektronického nákupního košíku Internetového obchodu),
(ii) zvoleném způsobu úhrady kupní ceny,
(iii) zvoleném způsobu doručení Zboží a souvisejících nákladech, a
(iv) identifikačních a kontaktních údajích Zákazníka (jméno, příjmení, dodací adresa,
fakturační údaje, e-mail, telefon apod.). Odešle-li Zákazník objednávku, bere na vědomí, že
je povinen uhradit cenu objednaného Zboží. Údaje uvedené v objednávce jsou
Provozovatelem považovány za správné.
2.6. Za účelem uzavření Smlouvy o výkupu vyplní Zákazník ve formuláři na Internetovém
obchodě své jméno a příjmení, telefonní kontakt a číslo bankovního účtu pro výplatu, a
označí konkrétní vykupovanou knihu nabízenou v Internetovém obchodě, kterou nabízí
Provozovateli k odkoupení. Zákazník bere na vědomí, že Provozovatel není povinen
Smlouvu o výkupu uzavřít, přičemž konečné rozhodnutí o přijetí Zboží (či jen části Zboží) do
výkupu náleží výlučně Provozovateli. Odesláním výkupního formuláře činí Zákazník vůči
Provozovateli výslovnou časově neomezenou nabídku na uzavření Smlouvy o výkupu
ohledně Zboží specifikovaného v objednávce, v rozsahu určeném Provozovatelem a za
Výkupní cenu stanovenou Provozovatelem (dále jen „Nabídka k výkupu“).
Zákazník dále bere na vědomí, že výkupní cena uvedená při zadání Nabídky k výkupu je
orientační a nezakládá nárok na její skutečné vyplacení. Provozovatel je oprávněn Výkupní
cenu po přijetí a kontrole Zboží upravit s ohledem na jeho stav, úplnost či jiné relevantní
skutečnosti. K uzavření Smlouvy o výkupu dochází až přijetím této finální Výkupní ceny
Zákazníkem.
Vyhodnocení výkupní nabídky a sdělení finální Výkupní ceny probíhá obvykle do pěti (5)
pracovních dnů od fyzického přijetí Zboží Provozovatelem. Tato lhůta je orientační a může
se přiměřeně prodloužit v závislosti na množství dodaného Zboží nebo dalších okolnostech.
2.7. Provozovatel upozorňuje Zákazníka, že Smlouvu o výkupu uzavře s jedním Zákazníkem
nanejvýš na jeden (1) výtisk totožného knižního titulu v rámci jedné objednávky; opakované
objednávky na výkup Zboží téhož titulu jsou však nadále umožněny (každá taková
objednávka bude posuzována samostatně za výše uvedené podmínky). Provozovatel dále
uzavře Smlouvu o výkupu pouze v případě, že celková dohodnutá Výkupní cena činí
alespoň 250 Kč (v případě využití přepravní služby Zásilkovna) nebo 350 Kč (v případě
využití přepravní služby GLS). Nesplňuje-li Nabídka k výkupu tyto cenové podmínky,
Provozovatel ji není povinen akceptovat. Zákazník bere na vědomí, že Provozovatel může
přijetí Zboží, které neodpovídá podmínkám výkupu (např. nadměrné množství stejných titulů
v jedné objednávce, nedostatečná kvalita či nekompletnost dodaného Zboží apod.),
odmítnout – a to nepřijetím objednávky či pouze části Zboží do výkupu, případně po
uzavření Smlouvy o výkupu odstoupením od ní pro porušení prohlášení ze strany Zákazníka
(podrobnosti upraveny v odst. 5.4 níže).
2.8. Smlouva o prodeji je uzavřena v okamžiku, kdy Provozovatel odešle Zákazníkovi
vyrozumění o tom, že objednávka byla přijata ke zpracování (tj. potvrzení objednávky
změnou stavu na „Zpracovává se“), a to prostřednictvím elektronické pošty na adresu
Zákazníka uvedenou v objednávce. Do té doby jsou veškeré Zákazníkem případně
uhrazené částky považovány za zálohu na kupní cenu Zboží.
2.9. Po obdržení Nabídky k výkupu od Zákazníka vystaví Provozovatel Zákazníkovi
předběžné vyrozumění o přijetí nabídky s uvedením položek a orientační výkupní ceny (tzv.
Předběžná výkupní cena). Tento dokument má pouze informativní charakter a
nepředstavuje uzavření Smlouvy o výkupu.
K uzavření Smlouvy o výkupu dochází až v okamžiku, kdy Provozovatel fyzicky obdrží a
vyhodnotí Zboží od Zákazníka a následně Zákazníkovi potvrdí konečný rozsah přijatého
Zboží a Výkupní cenu. Provozovatel je oprávněn výkupní cenu upravit s ohledem na
skutečný stav Zboží (např. poškození, nekompletnost, chybějící položky) nebo část Zboží
odmítnout. O této skutečnosti bude Zákazník informován prostřednictvím Internetového
obchodu nebo e-mailem, přičemž přijetím této informace Zákazníkem je Smlouva o výkupu
uzavřena.
V případě, že Provozovatel část Zboží nevykoupí, bude s Nevykoupeným zbožím naloženo
způsobem uvedeným v článku 6 těchto Podmínek.
2.10. Provozovatel není povinen návrh na uzavření Smlouvy učiněný ze strany Zákazníka
akceptovat. Provozovatel si vyhrazuje právo nepotvrdit objednávku (návrh) na uzavření
Smlouvy nebo její část, anebo po uzavření Smlouvy od ní odstoupit, a to v následujících
případech: Zboží se již nevyrábí nebo nedodává, Zboží je dlouhodobě nedostupné, nebo
došlo k výrazné změně ceny Zboží u dodavatele.
2.11. Provozovatel si dále vyhrazuje právo odmítnout objednávku Zákazníka, který v
minulosti řádně a včas neodebral nebo nezaplatil závazně objednané Zboží.
2.12. Provozovatel je vždy oprávněn – v závislosti na charakteru objednávky (množství
Zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) – požádat Zákazníka o
dodatečné potvrzení objednávky (např. písemně či telefonicky). Pokud Zákazník objednávku
ve vyžádané lhůtě nepotvrdí, považuje se objednávka za neplatnou.
2.13. Odesláním objednávky Zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a že
s nimi souhlasí. Na tyto Podmínky byl Zákazník dostatečným způsobem před vlastním
uskutečněním objednávky upozorněn a měl možnost se s nimi seznámit v rámci rozhraní
Internetového obchodu. Tyto Podmínky tvoří nedílnou součást každé Smlouvy o prodeji.
2.14. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání
Smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v
souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní
hovory apod.) si hradí Zákazník sám; tyto náklady se neliší od základní sazby poskytovatele
telekomunikačních služeb, které Zákazník používá.
3. DODÁNÍ ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1. Zboží zakoupené dle Smlouvy o prodeji je dodáváno Zákazníkovi prostřednictvím
přepravní služby, kterou si Zákazník zvolí při dokončení objednávky v Internetovém
obchodě. Provozovatel v současnosti nabízí zejména přepravní služby Zásilkovny,
Balíkovny a GLS.
3.2. Je-li zvolený způsob dopravy spojen s dodatečnými náklady (např. dobírkou nebo
nadstandardní službou dopravce), nese tyto náklady Zákazník. V případě, že Zákazník
požádá o individuální způsob dopravy nebo doručení mimo standardní rozsah přepravních
služeb Provozovatele, nese veškeré související náklady a rizika s tím spojená rovněz
Zákazník.
3.3. Je-li Provozovatel podle Smlouvy o prodeji povinen dodat Zboží na místo určené
Zákazníkem v objednávce, je Zákazník povinen Zboží při dodání převzít. V případě, že je z
důvodů na straně Zákazníka nutno Zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než
bylo ujednáno v objednávce, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným
doručováním Zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
3.4. Při převzetí Zboží od dopravce je Zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů
Zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit dopravci. Pokud je při dodání
zjištěno viditelné poškození zásilky, není Zákazník povinen Zboží převzít a jako důvod
odmítnutí převzetí uvede poškození zásilky dopravci.
3.5. Cenu Zboží a případné náklady spojené s balením a dodáním Zboží dle Smlouvy o
prodeji může Zákazník uhradit Provozovateli následujícími způsoby:
a) v hotovosti při osobním odběru Zboží v provozovně Provozovatele,
b) v hotovosti na dobírku při doručení Zboží (COD),
c) bezhotovostním bankovním převodem na účet Provozovatele vedený u Fio banky: pro
platby v Kč č. účtu 109632861/2010, pro platby v EUR č. účtu 2802002701/2010 (IBAN:
CZ6020100000002802002701, BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX),
d) bezhotovostně online platební kartou (Visa, Mastercard), Apple Pay, Google Pay, Revolut
a dalšími metodami podporovanými službou GoPay prostřednictvím zabezpečené platební
brány GoPay..
3.6. Lhůty pro expedici zboží. V případě platby v hotovosti (osobní odběr) či platby na
dobírku bude Zboží obvykle expedováno v níže uvedené lhůtě počítané od uzavření
Smlouvy o prodeji. V případě bezhotovostní platby (bankovním převodem či kartou) bude
Zboží obvykle expedováno v níže uvedené lhůtě od okamžiku připsání platby na účet
Provozovatele.Zboží, které je skladem u Provozovatele (zejména většina Použitého zboží),
bývá expedováno zpravidla do 3 pracovních dnů. Zboží, které je u externích dodavatelů či
není momentálně skladem u Provozovatele (typicky Nové zboží), bývá expedováno
zpravidla do 5 pracovních dnů. Stejná lhůta (tj. zpravidla do 5 pracovních dnů) se vztahuje
rovněž na Použité zboží, které Provozovatel zajišťuje prostřednictvím externích
antikvariátů.Při objednávce většího množství Zboží nebo v případě, že některé Zboží není
dočasně skladem, mohou být expediční lhůty přiměřeně prodlouženy; v takovém případě
bude Provozovatel Zákazníka informovat prostřednictvím elektronické pošty. Stejně tak
mohou být uvedené lhůty překročeny z důvodů na straně třetích osob či v důsledku okolností
vylučujících odpovědnost (zásah vyšší moci apod.). Uvedené expediční lhůty jsou tedy
pouze orientační a Provozovatel jejich nedodržením neporušuje Smlouvu. O odeslání Zboží
bude Zákazník informován na jeho e-mailovou adresu.
3.7. V případě platby v hotovosti (při osobním odběru) nebo v hotovosti na dobírku je kupní
cena splatná při převzetí Zboží Zákazníkem. V případě bezhotovostní platby (bankovním
převodem nebo online platbou kartou) je kupní cena splatná do dvaceti pěti (25) dnů od
potvrzení přijetí objednávky Provozovatelem, není-li v pokynech k platbě uvedena lhůta
delší. Při bezhotovostní platbě je závazek Zákazníka uhradit kupní cenu splněn okamžikem
připsání příslušné částky na účet Provozovatele. Zákazník je povinen platbu označit
správným variabilním symbolem platby, je-li Provozovatelem sdělen, aby mohla být platba
identifikována.
3.8. Provozovatel je oprávněn, zejména v případě, že ze strany Zákazníka nedojde k
dodatečnému potvrzení objednávky (je-li vyžádáno) nebo v případě pochybností o
oprávněnosti objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním Zboží
Zákazníkovi. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
3.9. Případné slevy z ceny Zboží poskytnuté Provozovatelem Zákazníkovi nelze vzájemně
kombinovat, nedohodne-li se Provozovatel se Zákazníkem výslovně jinak.
3.10. Je-li to v obchodním styku obvyklé, požádá-li o to Zákazník, nebo je-li tak stanoveno
obecně závaznými právními předpisy, vystaví Provozovatel ohledně plateb prováděných na
základě Smlouvy o prodeji Zákazníkovi daňový doklad (fakturu). Provozovatel je plátcem
daně z přidané hodnoty.Daňový doklad – fakturu – zašle Provozovatel Zákazníkovi v
elektronické podobě na jeho e-mailovou adresu, a to zpravidla na základě žádosti
Zákazníka.Při nákupu zboží na provozovně Provozovatele obdrží Zákazník standardní
účtenku.
4. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY ZÁKAZNÍKEM (SPOTŘEBITELEM)
4.1. Zákazník, který je spotřebitelem, má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1
občanského zákoníku právo v případě uzavření Smlouvy o prodeji Nového Zboží odstoupit
od takové Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti (14) dnů ode dne převzetí Nového
Zboží. Pokud je předmětem jedné objednávky více kusů Nového Zboží, které jsou dodávány
samostatně, lhůta pro odstoupení běží ode dne převzetí posledního kusu Nového Zboží. Je-
li předmětem Smlouvy o prodeji několik položek nebo částí Nového Zboží, běží lhůta pro
odstoupení ode dne převzetí poslední položky nebo části. V případě Smlouvy o prodeji, na
jejímž základě je Nové Zboží dodáváno po pravidelných částečných dodávkách po
stanovenou dobu, běží lhůta pro odstoupení ode dne převzetí první dodávky.
4.2. Ustanovení tohoto článku se vztahují výhradně na Nové Zboží prodávané spotřebitelům
distančním způsobem prostřednictvím Internetového obchodu. V případě Použitého Zboží
má spotřebitel rovněž právo odstoupit od Smlouvy uzavřené distančním způsobem, a to za
podmínek uvedených v tomto článku, ledaže by byla u konkrétního Použitého Zboží
výslovně uvedena výjimka (např. nevratnost z důvodu charakteru zboží).
4.3. Odstoupení od Smlouvy musí být ve lhůtě uvedené výše odesláno Provozovateli.
Zákazník může využít vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy, který tvoří přílohu
těchto Podmínek. Odstoupení lze zaslat elektronicky na e-mail info@antikavion.cz nebo
poštou na adresu sídla Provozovatele.
4.4. V případě odstoupení od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší. Zákazník je povinen
Zboží, ohledně kterého od Smlouvy odstoupil, bez zbytečného odkladu, nejpozději do
čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Smlouvy, zaslat zpět nebo předat Provozovateli. Lhůta je
zachována, pokud Zboží odešle před jejím uplynutím. Zákazník hradí náklady spojené s
vrácením Zboží.
4.5. Provozovatel vrátí Zákazníkovi bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů
od doručení oznámení o odstoupení, veškeré peněžní prostředky, které od něj obdržel,
včetně nákladů na dodání (do výše odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu
dodání). Provozovatel vrátí platby stejným způsobem, jakým je přijal, není-li dohodnuto jinak,
a není povinen vracet dříve, než Zákazník předá vracené Zboží nebo prokáže jeho odeslání.
4.6. Zákazník odpovídá za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s ním jinak než za
účelem seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi. Zboží by mělo být vráceno kompletní,
nepoškozené a ideálně v původním obalu. Přiložení dokladu o koupi nebo čísla objednávky
je doporučeno.
4.7. Zákazník bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo
jiné odstoupit od Smlouvy o dodávce:
● zboží, které bylo upraveno podle přání Zákazníka nebo pro jeho osobu (zboží na
zakázku, s personalizací apod.),
● zboží v zapečetěném obalu, které z důvodů ochrany zdraví nebo z hygienických
důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Zákazník porušil
5. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY PROVOZOVATELEM
5.1. Provozovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy (Smlouvy o prodeji i Smlouvy o výkupu)
zejména v případech, kdy se Zboží již nevyrábí nebo nedodává, Zboží je dlouhodobě
nedostupné, anebo došlo k zjevné chybě v ceně Zboží či k zjevné chybě v popisu Zboží v
Internetovém obchodě.
5.4. Dojde-li k odstoupení od Smlouvy dle tohoto článku 5, vrátí si smluvní strany bez
zbytečného odkladu veškerá vzájemná plnění, která podle Smlouvy již byla poskytnuta.
5.5. V případě odstoupení od Smlouvy o výkupu ze strany Provozovatele z důvodu porušení
prohlášení či závazků Zákazníka ohledně kvality nebo stavu Zboží dle odst. 2.7 těchto
Podmínek, nese náklady na vrácení takového Zboží Zákazník. Zboží, ohledně kterého
Provozovatel odstoupil od Smlouvy o výkupu, bude Zákazníkovi vráceno na adresu
uvedenou Zákazníkem v objednávce, a to až po uhrazení nákladů na jeho vrácení
Zákazníkovi, nedohodnou-li se Provozovatel a Zákazník jinak.
6. NEVYKOUPENÉ ZBOŽÍ
6.1. Ustanovení tohoto článku 6 Podmínek se uplatní pouze na Zboží, které Zákazník doručil
Provozovateli v souladu s objednávkou dle odst. 2.6 Podmínek, pokud se takové Zboží z
jakéhokoliv důvodu nestalo předmětem koupě podle Smlouvy o výkupu (dále jen
„Nevykoupené zboží“).
6.2. Náklady na vrácení Nevykoupeného zboží zpět Zákazníkovi hradí Zákazník. Zákazník je
oprávněn Nevykoupené zboží vyzvednout osobně ve skladu Provozovatele po předchozí
domluvě s Provozovatelem. Provozovatel upozorňuje, že adresa konkrétního skladu s
Nevykoupeným zbožím se může lišit od sídla a kontaktní adresy Provozovatele.
6.3. Zákazník má právo ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od uzavření Smlouvy o výkupu, která se
týkala pouze části Zboží doručeného Zákazníkem, požádat Provozovatele o odeslání
Nevykoupeného zboží na adresu uvedenou v objednávce (či na jinou dohodnutou adresu).
Odeslání Nevykoupeného zboží Zákazníkovi je v takovém případě na náklady Zákazníka.
Žádost o zaslání Nevykoupeného zboží může Zákazník odeslat písemně na kontaktní
adresu Provozovatele. Cena za odeslání Nevykoupeného zboží zpět Zákazníkovi bude
stanovena Provozovatelem, přičemž její výše odpovídá skutečným nákladům na přepravu a
balení. Provozovatel je oprávněn podmínit odeslání Nevykoupeného zboží uhrazením těchto
nákladů předem.
6.4. Nevyzvedne-li si Zákazník Nevykoupené zboží do šedesáti (60) dnů od oznámení o
jeho dostupnosti, a ani neuhradí náklady na jeho vrácení, vyhrazuje si Provozovatel právo s
tímto Zbožím naložit dle vlastního uvážení, zejména jej ekologicky zlikvidovat, recyklovat
nebo darovat. Na takové zboží již nelze uplatňovat žádné vlastnické nároky.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran (Provozovatele a Zákazníka) ohledně práv z
vadného plnění, záruk a podmínek uplatnění práv z vadného plnění se řídí příslušnými
obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až
2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku). Předmětná ustanovení právních předpisů se
týkají jak práv všech Zákazníků, tak i speciálních ustanovení týkajících se pouze práv
Zákazníků – spotřebitelů. Účelem následujících ustanovení obchodních podmínek je podat
Zákazníkům relevantní přehled o jejich právech a povinnostech, s tím že otázky neupravené
těmito Podmínkami se řídí obecně závaznými právními předpisy.
Záruční doba činí u Nového Zboží dvacet čtyři (24) měsíců ode dne převzetí (§ 2165
občanského zákoníku). U Použitého Zboží se smluvní strany v souladu s § 2168
občanského zákoníku dohodly na zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění na
dvanáct (12) měsíců od převzetí.
7.2. Nestanoví-li Podmínky jinak, Provozovatel odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí
nemá vady. Zejména Provozovatel odpovídá Zákazníkovi, že v době, kdy Zákazník Zboží
převzal:
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které
Provozovatel nebo výrobce popsal nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu
Zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití Provozovatel uvádí nebo ke kterému se věc
tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost
nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již
při převzetí.
7.3. Ustanovení článku 8.2. těchto Podmínek se nepoužije u Zboží prodávaného za nižší
cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení Zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním, u Použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou Zboží mělo při převzetí Zákazníkem, nebo vyplývá-li to z povahy Zboží.
ZÁKAZNÍK BERE NA VĚDOMÍ, ŽE POUŽITÉ ZBOŽÍ MÁ POVAHU TZV. POUŽITÉ VĚCI VE
SMYSLU § 2167 OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU A PROTO NENÍ OPRÁVNĚN VE VZTAHU K
VADĚ ODPOVÍDAJÍCÍ MÍŘE POUŽÍVÁNÍ NEBO OPOTŘEBENÍ, KTEROU ZBOŽÍ MĚLO
PŘI PŘEVZETÍ ZÁKAZNÍKEM, UPLATNIT PRÁVA UVEDENÁ V § 2165 OBČANSKÉHO
ZÁKONÍKU, ZEJMÉNA PRÁVA Z VADY, KTERÁ SE VYSKYTNE U SPOTŘEBNÍHO ZBOŽÍ
V DOBĚ DVACETI ČTYŘ (24) MĚSÍCŮ OD PŘEVZETÍ ZBOŽÍ.
7.4. Za vadu se považuje i plnění jiné věci než byla objednána Zákazníkem, jakož i vady v
dokladech nutných pro užívání Zboží.
7.5. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době dvaceti
čtyř (24) měsíců od převzetí, S VÝJIMKOU UVEDENOU V ČLÁNKU 8.3 TĚCHTO
PODMÍNEK.
7.6. Zákazník je povinen Zboží podle možností prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a
přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Bude-li Zboží při převzetí poškozené, je
Zákazník povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit Provozovateli a při dodání Zboží
prostřednictvím dopravce též dopravci. Zákazník při zjištění viditelného poškození Zboží
není povinen Zboží převzít a jako důvod uvede dopravci poškození Zboží.
7.7. Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti Provozovatele za vady začíná běžet převzetím
Zboží Zákazníkem.
7.8. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má Zákazník (resp. Provozovatel v
případě Smlouvy o výkupu) zejména práva dle § 2106 občanského zákoníku, a to:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějícího Zboží,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od Smlouvy.
Zákazník sdělí Provozovateli, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného
odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu
Provozovatele, vyjma případů upravených v § 2106 odst. 2 občanského zákoníku. Nezvolí-li
Zákazník své právo včas, má práva dle článku 8.9 těchto Podmínek.
7.9. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, má Zákazník zejména práva dle §
2107 občanského zákoníku, a to na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní
ceny. Neodstraní-li Provozovatel vadu Zboží včas nebo vadu odmítne odstranit, může
Zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od Smlouvy odstoupit. Provedenou
volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu Provozovatele.
7.10. Nemá-li Zboží nebo Služby vlastnosti dle Smlouvy, má Zákazník dále práva dle § 2169
občanského zákoníku.
7.11. Práva z vadného plnění uplatňuje Zákazník u Provozovatele ("reklamace"), a to v
kterékoli provozovně Provozovatele, reklamace v písemné formě lze zasílat na níže
uvedenou adresu:
Antikvariát Avion s.r.o., 1. máje 59/5, 46007 Liberec, Česká republika
E-mail: info@antikavion.cz
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy Zákazník řádně vadu uplatnil a
současně Provozovatel obdržel od Zákazníka reklamované Zboží.
7.12. Provozovatel je povinen Zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy Zákazník
právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník
požaduje; Provozovatel je dále povinen vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení
reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné
odůvodnění zamítnutí reklamace.
7.13. Reklamované Zboží Zákazník dopraví osobně nebo zašle na místo uplatnění
reklamace (běžnou formou, nikoli dobírkou). Vzhledem k tomu, že v rámci reklamačního
řízení je nutno ověřit, zda Zákazník koupil reklamované Zboží skutečně od Provozovatele,
Provozovatel doporučuje, aby Zákazník vhodným způsobem tuto skutečnost doložil, a to
např. předložením kopie dodacího listu či faktury. Je-li reklamace uznána jako oprávněná,
bude po jejím vyřízení Zákazník vyzván k odběru Zboží. V případě zájmu může být po
dohodě Zboží Zákazníkovi zasláno dopravcem či poštou.
7.14. Dopravu reklamovaného Zboží hradí Zákazník, v případě uznání oprávněnosti
reklamace může požádat o úhradu nákladů vzniklých dopravou reklamovaného Zboží.
Reklamované opravené nebo vyměněné Zboží zašle Provozovatel zpět na vlastní náklady.
7.15. Provozovatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých
případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle
druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně
odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů od
jejího uplatnění, nedohodne-li se Zákazník s Provozovatelem jinak.
Bližší informace o stavu reklamace poskytuje Provozovatel na e-mailu: info@antikavion.cz
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI STRAN
8.1. Provozovatel není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu
ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.2. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Provozovatel prostřednictvím
elektronické pošty na adrese info@antikavion.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Zákazníka
zašle Provozovatel na elektronickou adresu Zákazníka.
8.3. Provozovatel je oprávněn k prodeji Zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor
nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká
obchodní inspekce (internetová adresa: www.coi.cz) vykonává ve vymezeném rozsahu
dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
8.4. Zákazník tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2
občanského zákoníku.
8.5. Zákazníkovi uzavřením Smlouvy nevznikají žádná práva na používání obchodních firm,
ochranných známek, obchodních označení, knižních titulů, firemních log či patentů
Provozovatele nebo smluvních partnerů Provozovatele, není-li výslovně sjednáno jinak.
Zákazník je oprávněn užít duševní díla (např. knihy) získaná koupí Zboží pouze pro vlastní
osobní potřebu.
9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1. Zpracování osobních údajů Zákazníka, který je fyzickou osobou, se řídí zásadami zpracování osobních údajů Provozovatele. Úplné znění těchto zásad (Pravidla o ochraně osobních údajů) je dostupné na Webové stránce Provozovatele. (Pozn.: Podmínky ochrany osobních údajů jsou upraveny v samostatném dokumentu – viz odkaz výše.)
10. DÁRKOVÉ POUKAZY
10.1. Tato ustanovení upravují pravidla pro prodej a používání dárkových poukazů vydaných
Provozovatelem.
10.2. Provozovatel nabízí k prodeji dárkové poukazy, které lze uplatnit na nákup Zboží v
Internetovém obchodě. Tyto poukazy jsou dodávány v elektronické podobě.
10.3. Zákazník, který je spotřebitelem, je oprávněn od smlouvy o koupi dárkového poukazu
odstoupit bez udání důvodu do čtrnácti (14) dnů ode dne obdržení poukazu, a to za
předpokladu, že poukaz nebyl dosud uplatněn.
10.4. V případě, že byl poukaz byť i částečně uplatněn, právo na odstoupení od smlouvy
zaniká.
10.5. Po uplynutí lhůty čtrnácti (14) dnů již nelze dárkový poukaz vrátit ani požadovat jeho
výměnu za peníze.
10.6. Dárkový poukaz má platnost šest (6) měsíců od jeho zakoupení, není-li na poukazu
uvedeno jinak.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Pokud vztah založený Smlouvou nebo těmito Podmínkami obsahuje mezinárodní
(zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že se jejich vzájemný vztah řídí českým právem.
Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů,
která nelze smluvně vyloučit.
11.2. Je-li některé ustanovení těchto Podmínek nebo Smlouvy neplatné nebo neúčinné
(případně se takovým stane), namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož
smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení Smlouvy či Podmínek.
11.3. Smlouva včetně Podmínek je archivována Provozovatelem v elektronické podobě.
Samotná Smlouva (objednávka a její přijetí) je v elektronické podobě evidována a Zákazník
k ní má přístup ve svém e-mailu (v potvrzení objednávky). Znění aktuálních Podmínek je
dostupné ke stažení na Webové stránce Provozovatele (viz odst. 1.5 výše).
11.4. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. j) občanského zákoníku Provozovatel
informuje, že vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prostřednictvím e-mailu
info@antikavion.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Provozovatel na elektronickou
adresu Zákazníka. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká
obchodní inspekce (adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, internetová adresa:
www.coi.cz). Zákazník – spotřebitel může využít též platformu pro řešení sporů on-line, která
je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
11.5. Zákazník souhlasí s tím, aby mu Provozovatel doručoval veškerá právní jednání a
dokumenty týkající se Smlouvy či těchto Podmínek na elektronickou adresu Zákazníka
uvedenou v objednávce.
11.6. Přílohu těchto Podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy (kupní
smlouvy).
11.7. Kontaktní údaje Provozovatele pro komunikaci se Zákazníkem: adresa pro doručování
korespondence – Antikvariát Avion s.r.o., 1. máje 59/5, 460 07 Liberec III-Jeřáb, Česká
republika; adresa elektronické pošty – info@antikavion.cz; telefon – +420 487 989 433.
Příloha č. 1: Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
Vyplňte tento formulář a pošlete jej Prodávajícímu pouze v případě, že chcete
odstoupit od smlouvy (vrátit zboží) ve lhůtě 14 dnů.
Adresát (Prodávající):
Antikvariát Avion s.r.o., 1. máje 59/5, 460 07 Liberec
E-mail: info@antikavion.cz | Tel.: +420 487 989 433
Já, níže podepsaný/á (identifikace zákazníka) tímto odstupuji od smlouvy uzavřené na
dálku s prodávajícím Antikvariát Avion s.r.o. uzavřené dne pod číslem
objednávky:
Uhrazenou kupní cenu mi vraťte prosím na bankovní účet číslo:
(Datum, podpis Zákazníka)