Galerie
Objednávky po 18. 12. 2025 již pravděpodobně nebudou doručeny do Vánoc.
Objednávky po 18. 12. 2025 již pravděpodobně nebudou doručeny do Vánoc.
| Stav: |
Dobrý, Razítko z knihovny
|
|---|---|
| Vazba: | pevná |
| Počet stran: | 382 |
| Jazyk: |
|
| Vydání: | První vydání |
| Vydáno v: | Praha |
| Vystaveno: | 21. 7. 2024 16:25 |
| Číslo položky: | 915982 |
Jan Kašpar byl český inženýr, průkopník české aviatiky, nejznámější z prvních českých leteckých konstruktérů a pilotů. Proslavil se zejména svými průkopnickými dálkovými lety. Pocházel ze zámožné pardubické rodiny. Otec provozoval známý hotel Veselka. Jan začal v roce 1893 chodit do místní reálky, od dětství se zajímal o techniku. Už od roku 1900 měl svůj vlastní motocykl. Vystudoval strojní inženýrství na C. a k. české vysoké škole technické v Praze . Po složení státní zkoušky dne 28. února 1907 absolvoval jeden semestr vyšší automobilové školy v Německu. Pro žaludeční chorobu byl zproštěn vojenské služby a v roce 1908 nastoupil na čas do zaměstnání u firmy Basse & Selve v Alteně v německém Vestfálsku. Se synem majitele továrny A.Selvem se zúčastnil automobilových závodů, jezdil na motorovém člunu. Zde se začal intenzivně zajímat o letectví. Po návratu do Čech nastoupil do zaměstnání v automobilce Laurin & Klement v Mladé Boleslavi, ale již 1. července 1909 laurinku opustil, vrátil se do rodných Pardubic, kde se spolu se svým bratrancem Ing. Evženem Čihákem věnoval konstrukci letadel. Po čase se bratranci rozešli a Evžen Čihák se pustil do stavby letadel spolu se svým bratrem Hugem nezávisle na něm. Nejprve zkonstruoval jednoplošník po vzoru letadla Antoinette francouzského konstruktéra Lathama. V průběhu stavby ho zastihla zpráva, že dne 25. července 1909 přeletěl Francouz Louis Blériot Lamanšský průliv. Kašpar letadlo dokončil, ale nedokázal s ním vzlétnout. Potýkal se s řadou potíží plynoucích z nedostatku zkušeností, především ale z velké hmotnosti letadla a malého výkonu motoru. V březnu 1910 odjel tedy do Paříže a zde v Blériotově továrně koupil letadlo typu Blériot XI . Letadlo nejprve vybavil vlastním motorem, později motorem typu Anzani. První úspěšný let provedl dne 16. dubna 1910, kdy proletěl dráhu 2 km ve výši 20-25 metrů. Po získání ...
Více od autora
Narozen 28.6.1899, zemřel 12.6.1970 v Praze. Dr. ing., práce o suroviných zdrojích.
Více od autora
Stav Dobrý, až velmi dobrý, lehce natrhnutá obálka
Vlastimil Vondruška, Alena Vondrušková
Tradice lidové tvorby : lidová hmotná kultura v Čechách a na Moravě1988 | Artia
Stav Dobrý
1988 | Mladá fronta
Stav Dobrý
Jan Kašpar, Vladislav Přistoupil
Nerostné suroviny1955 | Státní nakladatelství technické literatury
Stav Mírně opotřebená, vpisky tužkou, zkosený hřbet
1993 | Radost
Stav Velmi dobrý
Dopravu hradíme my
Objednávkám nad 699 Kč
Tituly, které jinde
nenajdete
Sběratelské kusy i knižní novinky
Balíme ekologicky
A s radostí
Vykupujeme knihy
Za hotovost a s vlastním odvozem
Jana Merunková, Gabriela Štiková, Pavlína Dunovská
Hejno bílých vran, aneb, Tvoje volba2017 | Yourchance o.p.s.
Stav Dobrý, neautorská dedikace
Zuzana Kadlecová, Lukáš Malý, Jindra Bízová, Jolana Čechová, Marcela Tesařová, Renata Bočková
Maturita v pohodě : Anglický jazyk2021 | Taktik
Stav Velmi dobrý, jen minimální oděrky
1986 | Státní zemědělské nakladatelství
Stav Velmi dobrý
A. Č. Bhaktivédanta Swami Prabhupáda
Śrīmad Bhāgavatam1992 | Bhaktivedanta Book Trust
Stav Velmi dobrý
1934 | Josef Hokr
Stav Dobrý
Soubory cookie a data používáme k následujícím účelům:
správná funkčnost našich stránek,
poskytování a správa služeb Google,
poskytování třetím stranám pro inzerci a reklamu (např. Seznam),
sledování výpadků a ochrana proti spamům, podvodům a zneužívání
Naše ochrana osobních údajů