Galerie
Objednávky po 18. 12. 2025 již pravděpodobně nebudou doručeny do Vánoc.
Objednávky po 18. 12. 2025 již pravděpodobně nebudou doručeny do Vánoc.
| Stav: |
Mírně opotřebená, vpisky tužkou, zkosený hřbet
|
|---|---|
| Vazba: | pevná |
| Počet stran: | 549 |
| Jazyk: |
|
| Vydání: | 1. vyd. |
| Vydáno v: | Praha |
| Vystaveno: | 20. 8. 2025 13:54 |
| Číslo položky: | 1353195 |
Jan Kašpar byl český inženýr, průkopník české aviatiky, nejznámější z prvních českých leteckých konstruktérů a pilotů. Proslavil se zejména svými průkopnickými dálkovými lety. Pocházel ze zámožné pardubické rodiny. Otec provozoval známý hotel Veselka. Jan začal v roce 1893 chodit do místní reálky, od dětství se zajímal o techniku. Už od roku 1900 měl svůj vlastní motocykl. Vystudoval strojní inženýrství na C. a k. české vysoké škole technické v Praze . Po složení státní zkoušky dne 28. února 1907 absolvoval jeden semestr vyšší automobilové školy v Německu. Pro žaludeční chorobu byl zproštěn vojenské služby a v roce 1908 nastoupil na čas do zaměstnání u firmy Basse & Selve v Alteně v německém Vestfálsku. Se synem majitele továrny A.Selvem se zúčastnil automobilových závodů, jezdil na motorovém člunu. Zde se začal intenzivně zajímat o letectví. Po návratu do Čech nastoupil do zaměstnání v automobilce Laurin & Klement v Mladé Boleslavi, ale již 1. července 1909 laurinku opustil, vrátil se do rodných Pardubic, kde se spolu se svým bratrancem Ing. Evženem Čihákem věnoval konstrukci letadel. Po čase se bratranci rozešli a Evžen Čihák se pustil do stavby letadel spolu se svým bratrem Hugem nezávisle na něm. Nejprve zkonstruoval jednoplošník po vzoru letadla Antoinette francouzského konstruktéra Lathama. V průběhu stavby ho zastihla zpráva, že dne 25. července 1909 přeletěl Francouz Louis Blériot Lamanšský průliv. Kašpar letadlo dokončil, ale nedokázal s ním vzlétnout. Potýkal se s řadou potíží plynoucích z nedostatku zkušeností, především ale z velké hmotnosti letadla a malého výkonu motoru. V březnu 1910 odjel tedy do Paříže a zde v Blériotově továrně koupil letadlo typu Blériot XI . Letadlo nejprve vybavil vlastním motorem, později motorem typu Anzani. První úspěšný let provedl dne 16. dubna 1910, kdy proletěl dráhu 2 km ve výši 20-25 metrů. Po získání ...
Více od autora
Narozen 28.6.1899, zemřel 12.6.1970 v Praze. Dr. ing., práce o suroviných zdrojích.
Více od autora
Stav Dobrý, až velmi dobrý, lehce natrhnutá obálka
Vlastimil Vondruška, Alena Vondrušková
Tradice lidové tvorby : lidová hmotná kultura v Čechách a na Moravě1988 | Artia
Stav Dobrý
1988 | Mladá fronta
Stav Dobrý
1993 | Radost
Stav Velmi dobrý
Jan Kašpar, Vladislav Přistoupil
Surovinové zdroje průmyslu1970 | Státní nakladatelství technické literatury
Stav Dobrý, razítko z knihovny
Dopravu hradíme my
Objednávkám nad 699 Kč
Tituly, které jinde
nenajdete
Sběratelské kusy i knižní novinky
Balíme ekologicky
A s radostí
Vykupujeme knihy
Za hotovost a s vlastním odvozem
1940 | Toužimský a Moravec
Stav Mírně opotřebená, oděrky, obálky po okraji otřepané
2006 | Grada
Stav Velmi dobrý
2005 | CP Books
Stav Velmi dobrý
Ludwig van Beethoven, Wilhelm Kempff
Sonáty Pro Klavír (Klaviersonaten)1967 | Supraphon
Stav VG+ | VG+
1978 | Lidové nakladatelství
Stav Dobrý, až velmi dobrý, lehké oděrky
Soubory cookie a data používáme k následujícím účelům:
správná funkčnost našich stránek,
poskytování a správa služeb Google,
poskytování třetím stranám pro inzerci a reklamu (např. Seznam),
sledování výpadků a ochrana proti spamům, podvodům a zneužívání
Naše ochrana osobních údajů