Galerie
Součástí souboru:
Polovodičová technika 1976 (2 sv. (399, 384 s.), 2. vyd.)Objednávky po 18. 12. 2025 již pravděpodobně nebudou doručeny do Vánoc.
Objednávky po 18. 12. 2025 již pravděpodobně nebudou doručeny do Vánoc.
| Stav: | Dobrý |
|---|---|
| Vazba: | pevná |
| Počet stran: | 399 |
| Jazyk: |
|
| Edice: | Učebnice pro elektrotechnické školy |
| Vydání: | 1. vyd. |
| Vydáno v: | Praha |
| Vystaveno: | 25. 4. 2025 13:8 |
| Číslo položky: | 1218902 |
Josef Stránský působil za druhé světové války jako bombardovací letec krátce ve Francii a posléze v Anglii. Od března 1941 působil u 311. československé bombardovací perutě a stal se jedním z jejích nejlepších pilotů. Josef Stránský se narodil v hospodářské usedlosti čp. 17 Josefovi a Marii Stránským. Josef vychodil v Borové pět tříd obecné školy a tři třídy měšťanské školy. Čtvrtý ročník dochodil v nedaleké Chotěboři. V roce 1934 odmaturoval na Vyšší státní škole v Pardubicích a o rok později ve stejném místě nastoupil vojenskou službu u 8. dragounského pluku. Dále absolvoval záložní důstojnickou školu a dobrovolně se přihlásil do Vojenské akademie. Do roku 1938 absolvoval v Prostějově základní letecký výcvik a stal se poručíkem letectva. V této hodnosti byl 1. září 1938 přidělen k 5. leteckému pluku v Brně. Během mobilizace zde sloužil u bombardovací letky. Dne 1. března 1939 byl stále ještě v Brně jmenován polním pozorovatelem-letcem a pilotem vícemístných letounů, ale kvůli okupaci již 15. března utíká do Polska. Jako jeden z prvních letců se přihlásil v Malých Bronowicích u Krakova, kde se soustřeďovala československá jednotka, a odtud v červenci odjíždí přes Gdyň do Francie. V St. Cyr čekal na vyřízení žádosti o přijetí do Cizinecké legie a do ní byl zařazen 7. října 1939. Už o tři dny později byl přemístěn k francouzskému letectvu na základnu v Toulouse nejprve v hodnosti seržant, později poručík. Létal většinou na dvoumotorových letounech typu Marcel Bloch M.B.200BN.4 a M.B.210BN.5. Jako většina čs. bombardovacích pilotů však ve Francii po jejím napadení dne 10. května 1940 nebyl zařazen k bojové jednotce a už 19. června odplul z jihofrancouzského přístavu Port Vendres do Anglie. V Liverpoolu přistál dne 12. července 1940. Byl zařazen do Royal Air Force , u 24. perutě byl přeškolen na britské dvoumotorové bombardéry a od 21. března 1941 začal...
Více od autora
Vladimír Novák, Ladislav Pelikán, Josef Stránský
Elektronika : 2. [díl]1968 | ČVUT
Stav Dobrý, razítko, místy podtržený text propiskou
1981 | Státní nakladatelství technické literatury
Stav Dobrý
1981 | Státní nakladatelství technické literatury
Stav Dobrý, desky s flíčky
1975 | Státní nakladatelství technické literatury
Stav Velmi dobrý
Polovodičová technika : I
1973 | Státní nakladatelství technické literatury
Stav Velmi dobrý
Dopravu hradíme my
Objednávkám nad 699 Kč
Tituly, které jinde
nenajdete
Sběratelské kusy i knižní novinky
Balíme ekologicky
A s radostí
Vykupujeme knihy
Za hotovost a s vlastním odvozem
1987 | Práce
Stav Dobrý, lehce zažloutlé stránky
1959 | Lidová demokracie
Stav Velmi dobrý
Národ sobě : národní divadlo a jeho umělecké poklady : Mikoláš Aleš, Václav Brožík, Vojtěch Hynais, Adolf Liebscher, Julius Mařák, Josef Mařatka, J.V. Myslbek, Bohuslav Schnirch, Jan Štursa, Josef Tulka, Antonín Wagner, František Ženíšek
1941 | Melantrich
Stav Dobrý, bez obálky, zašlé desky
1990 | Odeon
Stav Velmi dobrý
1986 | Československý spisovatel
Stav Velmi dobrý
Soubory cookie a data používáme k následujícím účelům:
správná funkčnost našich stránek,
poskytování a správa služeb Google,
poskytování třetím stranám pro inzerci a reklamu (např. Seznam),
sledování výpadků a ochrana proti spamům, podvodům a zneužívání
Naše ochrana osobních údajů