Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Brožovaná |
Počet stran: | 152 |
Jazyky: | česky |
Edice: | Pedagogika 14x |
Vydání: | Vyd. 1. |
ISBN: | 9788024723105 |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | pá 6. října 2023 12:13 |
Číslo položky: | 656911 |
Příčinou zvýšené agresivity u jedince jsou jednak genetické příčiny, organické poškození mozku či nevhodná výchova. Autor definuje intenzitu a způsoby agrese spolu s příčinami zvýšeného výskytu agrese u dětí a mládeže. Zvládání a řešení agrese je přímo závislé na typu narušeného chování, diskutována je otázka trestu. Ve školním prostředí je nutné pro zvládnutí agrese žáků v některých případech formu trestu použít, je však nutné dodržet základní pravidla, za nichž bude trest s velkou pravděpodobností funkční: krátký interval mezi agresí a trestem, vysoká intenzita trestu, přesně definované chování, za něž je jedinec trestán, smysluplnost a jasné ohraničení trestu a ukládání trestu ve stavu bez emocí. Následuje výčet poruch chování související s agresivním chováním (ADHD - hyperaktivita s poruchou pozornosti, lhaní, krádeže, záškoláctví, útěky, toulky). Kapitola "Šikana jako varianta agresivního chování" šikanu charakterizuje a podává vysvětlení jejích vývojových stadií. Přílohy: přehled základních školských dokumentů a legislativních norem pro oblast prevence.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem