Načítám...
Doprava zdarma nad 699 Kč po Česku.

Multikulturní výchova : teorie - praxe - výzkum

Jan Průcha

ISV | 2001

Štítky:

279 Kč

Stav:
Velmi dobrý
Dostupnost: Skladem pro e-shop
Vazba: Pevná
Počet stran: 211
Jazyky: česky
Edice: Pedagogika 14x
Vydání: Vyd. 1.
ISBN: 9788085866728
Vydáno v: Praha
Vystaveno: út 8. srpna 2023 16:58
Číslo položky: 608573

Publikace určená především odborníkům z oblasti společenských věd a pedagogiky se řadí mezi první knihy u nás, které systematicky tuto problematiku zpracovávají. Předmět multikulturní výchovy je v ní pojat komplexně a interdisciplinárně, tj. dokládá, že tento problém se nedotýká pouze edukační činnosti zaměřené na výchovu k poznávání jiných národů či etnik, ale zabývá se jí rovněž oblast vědecké teorie a výzkumu. Transdisciplinární pohled zase objasňuje problematiku s využitím teorií řady vědeckých disciplín, které k této oblasti přispívají - od kulturní antropologie, pedagogiky, etnologie až po teorii komunikace, interkulturní psychologii aj. Kromě teoretického zázemí multikulturní výchovy přináší kniha informace o informačních zdrojích a institucích, angažujících se v této oblasti, dále o praktických aktivitách v zemích západní Evropy a USA, podmínkách multikulturní výchovy v ČR a v neposlední řadě o empirických výzkumech zakládající realizaci tohoto druhu výchovy. Ačkoli je publikace určena především odborné veřejnosti, její srozumitelnost a široký záběr ji předurčuje nejen všem studentům humanitních věd, ale i všem čtenářům, jejichž činnost nebo zájmy se dotýkají problémů interetnického a interkulturního soužití.

Komentáře ke knize
Jan Průcha

Jan Průcha je vysokoškolský pedagog, zakladatel České asociace pedagogického výzkumu, působící v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách odborných časopisů. V roce 1992 se habilitoval na Karlově univerzitě pro obor pedagogika, jmenován profesorem pedagogiky byl v roce 1994. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát Univerzitou v Turku . Pracuje jako nezávislý expert a konzultant v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, přednáší na českých i zahraničních univerzitách. Na rozdíl od tradičních teorií pedagogiky, které jsou ovládány normativním přístupem , ve svých pracích Průcha uplatňuje explanační přístup, tedy přístup hledající a objasňující. Jan Průcha jakožto představitel moderní pedagogiky ve svých publikacích užívá a vysvětluje pojem edukační reality, která je vyjádřena dalšími elementy, jako jsou edukační prostředí, edukační potřeby, edukační procesy a edukační konstrukty. Edukační realita má nahrazovat pedagogickou praxi, realitu, skutečnost aj. Podle Průchy je edukační realita „každá taková skutečnost , objektivně se vyskytující v lidské společnosti, v níž probíhají nějaké edukační procesy nebo jsou vyvíjeny, resp. fungují nějaké edukační konstrukty.“ Terminologie: Publikace obsahuje informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách, jejich klíčové poznatky i otevřené otázky. Zaměřuje se také na výzkumné metody a informační prameny. Základem výkladu v této knize jsou výzkumné nálezy a explanace v termínech zahraničních vědců-pedagogů. Průcha pracuje s pedagogikou jako edukační vědou, setkáváme se zde s pojmy jako jsou edukace, edukant, edukátor, a také edukační realita, neboť se snaží popsat a vysvětlit reálné edukační procesy. Zabývá se také pedagogickým výzkumem – stavem pedagogického výzkumu v ČR, jeho strukturou a fungováním. Jan Průcha, Jiří Mareš a ...

Dopravu hradíme my

Objednávkám nad 699 Kč

Tituly, které jinde nenajdete

Sběratelské kusy i knižní novinky

Balíme ekologicky

A s radostí

Vykupujeme knihy

Za hotové a s vlastním odvozem

Potřebujete místo v knihovně?

Prodejte své knihy přes aplikaci Booxy!

Zjistit cenu