
James Price Johnson
Jazz Pianist and Composer of the Harlem Stride Style
Jazzový klavírista narozen 1. února 1894, New Brunswick, New Jersey, zemřel 17. listopadu 1955, Jamaica New York James P. Johnson byl významnou přechodnou osobností mezi ragtimem a jazzovým klavírním stylem. Jeho styl se stal známým pod názvem Stride. Jako chlapec studoval Johnson klasickou hudbu a ragtime. Začal profesionálně hrát ve sportovním domě a poté postupoval k nájemným večírkům, barům a vaudeville. Nakonec se stal známým jako nejlepší klavírista na východním pobřeží a byl hojně využíván jako doprovodný hráč na více než 400 nahrávkách a od roku 1916 vydal stovky klavírních kotoučů pod svým jménem. Doprovázel mnoho klasických bluesových zpěvaček dvacátých let, například Idu Coxovou, …Ethel Watersovou a Bessie Smithovou.
Johnsonova nahrávka Carolina Shout z roku 1921 je některými kritiky považována za první nahrané jazzové klavírní sólo, i když uším tohoto posluchače zní spíše jako ragtime. Napsal několik hudebních revue, včetně "Running Wild" a "Plantation Days" a jeho spolupráce s bývalým studentem klavíru Fatsem Wallerem z roku 1928, "Keep Shufflin'". Jeho píseň "Charleston" z "Running Wild" byla jednou z nejznámějších a nejčastěji nahrávaných písní 20. let.
Mezi další hity patřily "Old Fashioned Love" a "If I Could Be With You ". Johnson složil několik symfonických skladeb, mezi něž patří například "Yamecraw: A Negro Rhapsody" , "Tone Poem" , "Symphony Harlem " , symfonickou verzi skladby W. C. Handyho "St. Louis Blues" a jednoaktovou operu "De Organizer" s textem Langstona Hughese. Žádné z jeho symfonických děl nebylo příliš populární a hrálo se jen zřídka. Johnson je obecně považován za "otce stride" klavíru a měl velký vliv na některé z velkých jazzových pianistů, jako byli Duke Ellington, Fats Waller a Thelonious Monk. V roce 1970 byl uveden do Síně slávy skladatelů.
Jazzový klavírista narozen 1. února 1894, New Brunswick, New Jersey, zemřel 17. listopadu 1955, Jamaica New York James P. Johnson byl významnou přechodnou osobností mezi ragtimem a jazzovým klavírním stylem. Jeho styl se stal známým pod názvem Stride. Jako chlapec studoval Johnson klasickou hudbu a ragtime. Začal profesionálně hrát ve sportovním domě a poté postupoval k nájemným večírkům, barům a vaudeville. Nakonec se stal známým jako nejlepší k…lavírista na východním pobřeží a byl hojně využíván jako doprovodný hráč na více než 400 nahrávkách a od roku 1916 vydal stovky klavírních kotoučů pod svým jménem. Doprovázel mnoho klasických bluesových zpěvaček dvacátých let, například Idu Coxovou, Ethel Watersovou a Bessie Smithovou.
Johnsonova nahrávka Carolina Shout z roku 1921 je některými kritiky považována za první nahrané jazzové klavírní sólo, i když uším tohoto posluchače zní spíše jako ragtime. Napsal několik hudebních revue, včetně "Running Wild" a "Plantation Days" a jeho spolupráce s bývalým studentem klavíru Fatsem Wallerem z roku 1928, "Keep Shufflin'". Jeho píseň "Charleston" z "Running Wild" byla jednou z nejznámějších a nejčastěji nahrávaných písní 20. let.
Mezi další hity patřily "Old Fashioned Love" a "If I Could Be With You ". Johnson složil několik symfonických skladeb, mezi něž patří například "Yamecraw: A Negro Rhapsody" , "Tone Poem" , "Symphony Harlem " , symfonickou verzi skladby W. C. Handyho "St. Louis Blues" a jednoaktovou operu "De Organizer" s textem Langstona Hughese. Žádné z jeho symfonických děl nebylo příliš populární a hrálo se jen zřídka. Johnson je obecně považován za "otce stride" klavíru a měl velký vliv na některé z velkých jazzových pianistů, jako byli Duke Ellington, Fats Waller a Thelonious Monk. V roce 1970 byl uveden do Síně slávy skladatelů.
-
Kategorie:
- Jazz
- Cizojazyčné
- Anglicky (English)
- Umění a architektura
- Hudba