Stav: |
Dobrý, oděrky, místy flíčky
|
Dostupnost: | Skladem pro e-shop |
Vazba: | Pevná |
Počet stran: | 62, [2] |
Jazyky: | česky |
Ilustrátor: | Vojtěch Kubašta |
Překladatel: | Olga Svobodová |
Vydání: | 2. vyd |
Vydáno v: | Praha |
Poznámka: | obálka Vojtěch Kubašta |
Vystaveno: | st 2. listopadu 2022 13:04 |
Číslo položky: | 430376 |
Kniha je souborem krátkých povídek, bajek a pohádek. Povídky většinou vyprávějí o dětech, zvířatech a květinách, o tom, jakým způsobem žijí. Ke známé bajce o lišce a džbánu jsou přidány méně známé, ale stejně vtipné bajky Jeřáb a volavka, Mužik a medvěd a j. Mezi starými národními pohádkami O bláznivém Váňovi, Sivka-hnědka, Nikita koželuh, Výměna, najdeme i pohádky méně známé, jejichž hrdiny bývají zase často především zvířata. Knihu doplňuje množství perokreseb a barevných ilustrací.
Konstantin Dmitrijevič Ušinskij, rusky Константин Дмитриевич Ушинский, byl ruský učitel a pedagogický teoretik ukrajinského původu. Je považován za zakladatele ruské pedagogiky a ruské národní školy. Konstantin Dmitrijevič Ušinskij vystudoval práva v Moskvě. Pedagogickými otázkami se začal zabývat jako profesor Děmidovského lycea v Jaroslavli. Během působení na tomto ústavu též napsal svou první významnou knihu, kterou pojmenoval O kamerálním vzdělání. Pro politickou nespolehlivost byl Ušinskij propuštěn a pět let pracoval jako úředník v petrohradkém departmentu. Jako učitel byl znovu zaměstnán v roce 1854 v Gatčině, kde se stal na nějaký čas i ředitelem. V roce 1859 se stal inspektorem v petrohradském Smolném ústavu pro výchovu dívek a redaktorem pedagogického časopisu. Od tohoto roku také rozvíjí svou literární činnost. Pro své názory a výchovné metody se dostal do sporu s ředitelem ústavu i jinými vysoce postavenými činiteli a byl i na čas nucen opustit Rusko. Během svých zahraničních cest se hlouběji seznámil s myšlenkami západoevropských pedagogů, které jej v mnohém inspirovali. Ve svých pedagogických článcích a knihách kladl Ušinskij před výuku cizích jazyků na první místo výuku jazyka mateřského a zastával též názor, že by výchova měla mít národní ráz. Cílem výchovy byl pro něj člověk, který žije pro zájmy společnosti, je mravný a miluje svou práci. Byl zastáncem názoru, že vztah učitele k dítěti by měl být humánním. Ve své dvoudílné pedagogicko-psychologické knize Člověk jako předmět výchovy se Ušinskij snažil zjistit zákonitosti rozvoje lidské osobnosti a z nich odvozovat cíle a metody výchovy. Jako jeden z prvních pedagogů v Rusku se zabýval předškolní výchovou. Za svůj život napsal mnoho učebnic, které byly používány ještě řadu let po jeho smrti. Např. Dětský svět, čítanka pro nejmenší děti....
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem