Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Pevná s obálkou |
Počet stran: | 254 |
Jazyky: | česky |
Překladatel: | Aleš Drobek |
Vydání: | 1. vyd. v českém jazyce |
ISBN: | 978-80-7363-361-5 (váz.) |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | čt 30. prosince 2021 10:37 |
Číslo položky: | 260983 |
Jádrem textu je zjištění, že v neobvykle plodných prostředích se s železnou pravidelností vyskytují jisté vlastnosti a vzorce. Čím ochotněji si tyto vzorce osvojíme - v pracovních návycích, v zájmových činnostech, v designu softwarových nástrojů - tím účinněji budeme těžit ze svého inovativního potenciálu. Kreativní život tíhne dle autora k určitým opakovacím schématům, jež je třeba nahlížet dlouhodobou perspektivou, tzv. dlouhým zoomem. Z perspektivy dlouhého zoomu je např. patrné, že konkurence hraje v historii dobrých nápadů méně důležitou roli, než jak praví všeobecný konsenzus: otevřenost a propojenost je pro inovace důležitější než čistě soutěžní mechanismy. Otevřeme-li se pak oněm vzájemně propojeným prostředím, která přejí kreativitě, budeme také kreativněji myslet a pracovat, říká Johnson. Kreativnímu myšlení tedy vyhovuje spojování, fúzování, kombinace s ostatními: usiluje o vzájemné doplňování stejně jako o vzájemnou soutěž.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem