Stav: |
Dobrý, ohnutý roh zadní obálky, opotřebená, místy natrhká obálka
|
Dostupnost: | Skladem pro e-shop |
Vazba: | Brožovaná s obálkou |
Počet stran: | 130, [2] |
Jazyky: | česky |
Překladatel: | Josefa Slánská |
Edice: | Příležitostné spisy vzdělávací 1x |
Vydání: | 3. vydání |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | st 28. února 2024 9:24 |
Číslo položky: | 771017 |
Všeob. podmínky výchovy v rodině. (Je třeba usilovat o správnou strukturu sovět. rodiny, mít přesný cíl a program výchovné práce, nezapomínat, že dítě je nejen radostí rodičů, ale že rodiče odpovídají za dítě zemi. Rodiče musí být především sami dobrými občany, co nejpřísnějšími k svému vlastnímu chování. Nejdůl. ve výchov. práci je organisace života rodiny a pozorné sledování každé maličkosti.) O autoritě rodičů. (Hlavním základem rodič. autority může být jen život a práce rodičů. Opravdová autorita spočívá na jejich společenské činnosti, občanském cítění, znalosti života dítěte, na jejich pomoci dítěti a odpovědnosti za výchovu.) O disciplině, dětské hry, výchova k práci, rodinné hospodářství, výchova kulturních návyků, pohlavní výchova. Rodina a výchova dětí. Výchova v rodině a ve škole. Diskuse k thematu. - Až na dvě poslední byly přednášky prosloveny do rozhlasu. Jsou, "stejně jako ostatní díla A.S. Makarenka, proniknuty hlubokou komunistickou cílevědomostí, vášnivou touhou pomoci rodičům vychovat lidi, hodné naší epochy budovatele komunismu". (V. Kolbanovskij.)
Anton Semjonovič Makarenko , byl ukrajinský a sovětský spisovatel a pedagog, tvůrce originálního výchovného systému kolektivní výchovy; kolektiv pokládal za jeden ze základních výchovných prostředků. V roce 1917 ukončil učitelský institut v Poltavě. V letech 1920–1935 organizoval v Poltavě a Charkově opatrovnicko-vychovatelské pracovní kolonie pro bezdomou a provinilou mládež, po roce 1935 se začal věnovat spisovatelství. Usiloval o uvedení chovanců ke shodně organizované kolektivní činnosti založené na komunistické ideologii. Od Maxima Gorkého převzal víru v možnost přeměny člověka i maximálně zanedbaného společensky a morálně. Jeho systém fungoval ještě v padesátých a šedesátých letech dvacátého století v SSSR a jemu podřízených státech ve Střední Evropě. Ve svých pracích představil všestranný systém pedagogického působení na mládež, vycházející ze základního úkolu vychovatele nebo učitele, vyplývajícího z všeobecných norem budování komunismu a základní formy výchovy, jakou stanoví kolektiv v charakteru nových socialistických poměrů. Jako hlavní element kolektivu uváděl dobrou organizaci, ba i jistý stupeň vojenské kázně.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem