Stav: |
Dobrý
|
Dostupnost: | Skladem pro e-shop |
Vazba: | Brož v pevných deskách |
Počet stran: | 150 |
Jazyky: | česky |
Vydání: | 1. vyd. |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | st 23. srpna 2023 16:54 |
Číslo položky: | 620534 |
Antologie veršů s věčným námětem lásky byla editorem sestavena tak, že je v ní zastoupeno dílo šestatřiceti českých autorů, počínaje zhruba generací Halasovou, Seifertovou a Nezvalovou a konče generací Hanzlíkovou a Kabešovou. Přitom byl výběr určen "gustem pořadatele i představou rozmanitého vkusu čtenářů". Kromě veršů uvedených básníků obsahuje výbor poezii, jejímiž tvůrci jsou: Hora, Neumann, Mikulášek, Holan, Toman, Biebl, Hrubín, Fikar, Brousek,Weiner, Šrámek, Wernisch, Kainar, Florian, Skácel, K. Bednář, Kriebel, Šiktanc, M. Kundera, Petiška, Wenzl, Vyhlídal, Diviš, Šotola, Závada, Kolář, Štroblová, Orten, Kapoun, Pilař, Zahradníček.
Název sbírky podle básně K. Tomana.
Ota Janeček byl český malíř, grafik, ilustrátor a sochař. Pracoval na návrzích textilií, keramiky a spolupracoval i s filmem. V letech 1937–1939 studoval kreslení na Českém vysokém učení technickém v Praze u O. Blažíčka, C. Boudy a K. Pokorného. Po uzavření vysokých škol nacisty pracoval krátce v továrně na výrobu jízdních kol, potom studoval na pražské Umělecko-průmyslové škole , kterou však nedokončil. Byl členem SVU Mánes a SČUG Hollar. Po čistkách na počátku normalizace byl zbaven členství v SČVU a StB ho vedla jako nepřátelskou osobu. Zůstal ale členem Českého fondu výtvarných umění a často vystavoval v zahraničí. Jeho manažerem se stal někdejší náměstek ředitele ČFVU ing. Jiří Vobrázek, agent StB s krycím jménem František, který pravidelně podával informace ze zahraničních výstav organizovaných Art Centrem. Jeho první malířská díla byla poznamenána expresivitou typickou pro válečné období. V některých obrazech se objevuje inspirace Amedeem Modiglianim, ale od roku 1943 proniká do jeho děl i vliv kubismu. Již zde začaly krystalizovat okruhy jeho pozdější tvorby, především kresby dívčích aktů. Začíná rovněž poprvé samostatně vystavovat. Po roce 1948 objevuje postupně svůj osobitý, poetický styl s organickými, dekorativními prvky místy inspirovanými lidovým uměním a vycházejícími z motivů odpozorovaných v přírodě. V letech 50. se ještě dočasně vrací k realistickému pojetí obrazu, ale od následující dekády už jeho díla už přecházela do nefigurativních, florálních tvarů. V této době vzniká i jeho vrcholný malířský cyklus Trávy, což jsou jakási komorně pojatá přírodní zátiší. Později tvoří i další přírodní cykly – Staré stromy, Příměstské krajiny, Zimní krajiny, Krajina Českého středohoří či ještě kubisticky laděná Města, posouvá se ale i k abstraktnějším polohám maleb vegetativních symbolů viděných jakoby pod mikroskopem, tak jako v cyklech Organi...
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem