Stav: |
Velmi dobrý
|
Dostupnost: | Skladem pro e-shop |
Vazba: | Pevná |
Počet stran: | 103 |
Jazyky: | česky , německy , anglicky |
Ilustrátor: | Teresa Diehl |
Překladatel: | Ulrike Hoinkis |
ISBN: | 978-80-254-9079-2 |
Poznámka: | česky, anglicky, německy |
Vystaveno: | st 4. srpna 2021 8:45 |
Číslo položky: | 212548 |
U příležitosti výstavy Maria Maria 1511/2011 v pražském Muzeu Montanelli vychází také stejnojmenná trojjazyčná česko-německo-anglická publikace (Maria Maria 1511/2011 : Dürerovo zobrazení Panny Marie v dialogu se současným uměním = Albrecht Dürers Mariendarstellungen im Dialog mit zeitgenössischer Kunst = Dürer's portrayal of the Virgin Ma ry in a dialogue with contemporary art), která spojí mariánský cyklus a další grafiky Albrechta Dürera se současným uměním. V knize jsou zveřejněny díla umělkyně Teresy Diehl, narozené v Libanonu a v současnosti žijící v Miami v USA, dále práce Sigalit Landau, jež reprezentovaly stát Izrael na benátském bienále 2011, a jedné z nejdůležitějších německých umělkyň, Ulrike Rosenbach. Hlavní myšlenku knihy, zobrazení Panny Marie v roce 1511 a dnes, dále rozvedou tři odborné eseje.
Albrecht Dürer byl německý malíř, grafik a teoretik umění evropského formátu. Do jeho díla patří více než 1100 kreseb, 34 akvarelů, 108 mědirytů a leptů, kolem 246 dřevořezů a 188 maleb. K tomuto souboru se ještě dnes přidávají nově objevené položky: 8. června 2005 uvedl tisk, že velké okno z barevného skla v kostele Sv. Jakuba ve Straubingu, na němž je zobrazen Mojžíš přijímající desky zákona, vzniklo podle Dürerova návrhu. Dürer byl mistrem nejvyššího řádu, jako nikdo jiný sklenul oblouk od středověku k renesanci. Byl prvním německým umělcem, který psal o svém životě, jako první zacházel s autoportrétem jako se samostatným žánrem, akvarel a tisk přivedl již v raném stádiu k umělecké a technologické dokonalosti, jako první v Německu kreslil akty podle živých modelů a jako první podpořil své praktické dílo umělecko-teoretickými pojednáními. Ve srovnání s ním obstojí Leonardo da Vinci – ovšem Dürer své výsledky prezentoval podstatně systematičtěji než Leonardo. V roce 1525 vydal v Norimberku první knihu o matematice pro dospělé v němčině Uvedení do měřictví a roku 1527 Nauku o opevňování. Tyto dvě teoretické práce patří spolu s posmrtně vydanými Čtyřmi knihami o proporci , na nichž pracoval dvacet let, k důležitým pojednáním z oblasti teorie umění. V Německu se o době kolem roku 1500 mluví jako o Dürerově epoše, čímž je jeho jméno spojováno s dobou rozkvětu. Dürerovi předkové pocházeli z Uher. Součástí maďarského města Gyula u rumunské hranice je dříve samostatná obec Ajtós, od níž rodina odvozovala své jméno. Ajtó znamená v Maďarštině "dveře", stejně jako německé "Tür", a "Dürer" tedy znamená "rodák z Ajtós". Dürerův dědeček Anthoni opustil rodinnou tradici chovu koní a pastvy dobytka a stal se v Gyule zlatníkem. Později přijal za svého učně svého syna Albrechta , malířova otce. Poté, co se Dürer starší u svého otce vyučil, odešel na tovaryšský vandr po Evropě, během něhož pobýval ...
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem