Galerie
Seznam fotografií v galerii
Garantujeme doručení do Vánoc při objednání do 18. 12. 2025.
Garantujeme doručení do Vánoc při objednání do 18. 12. 2025.
| Stav: |
Velmi dobrý, neautorský podpis
|
|---|---|
| Vazba: | pevná, převazba |
| Počet stran: | 268 |
| Jazyk: |
|
| Překladatel: | Josef Bartoš |
| Edice: | 4. svazek ed. 4. svazek ed. Merkur |
| Vydáno v: | Praha |
| Vystaveno: | 8. 12. 2025 11:12 |
| Číslo položky: | 1493920 |
Henry Martin Ford byl americký podnikatel, průkopník automobilového průmyslu. Nestal se podle představ svého otce farmářem a v šestnácti letech odešel z domu. Zkusil štěstí v Detroitu, kde se u firem James Flower & Bros a Detroit Dry Dock vyučil zámečníkem. Po vyučení nastoupil do firmy Westinghouse jako opravář parních strojů a v roce 1891 získal dobré místo ve firmě Thomase Alvy Edisona, kde se pak vypracoval do pozice hlavního inženýra. V té době se Ford ve svém volném čase zabýval experimenty s benzinovými motory a stavbou vlastního automobilu, až v roce 1896 sestrojil a úspěšně vyzkoušel svůj první automobil. Jeho vůz vyvolal zájem jak veřejnosti, tak investorů. S jejich pomocí pak v roce 1899 založil svou první automobilovou firmu Detroit Automobile company, která ale brzy zkrachovala. V roce 1903, když se mu narodil syn Edsel, založil společně s dalšími společníky Ford Motor Company. Jeho nová firma dokázala s počátečním kapitálem pouhých 28000 dolarů už za první rok své existence vyrobit až 1700 automobilů a několik prototypů, které přinesly jeho firmě mnoho vítězství v automobilových závodech a několik rychlostních rekordů. S prvním rokem mohl být vcelku spokojen, ale byl odhodlán splnit si svůj cíl vyrobit levné kvalitní auto pro každého. V letech 1906 až 1908 zaváděl po několikaměsíčním vývoji výrobu legendárních modelů N a T, které se prodávaly jen za 825 dolarů. Tím vlastně splnil svůj daný cíl, protože Ford model T překonal orientaci automobilového průmyslu jen pro bohaté. Do konce roku 1908 bylo prodáno na tisíc kusů modelu T. Aby bylo možné uspokojit poptávku po levných autech, musel otevřít novou továrnu Highland Park, kde byla zavedena jako jedna z prvních technologie pásové výroby, kterou navrhli sami zaměstnanci Ford Motor Company, kteří se nechali inspirovat pásovým zařízením na jatkách. V roce 1913 byla instalace pohyblivého pásu dokončena a další rok bylo prodáno až 250 tisíc kusů aut. Ford pak naří...
Více od autora
1926 | Sfinx
Stav Mírně opotřebená, zkosený hřbet, zašlá obálka, zadní část obálky odtržená
2018 | Stair jumper
Stav Nová
2021 | Stair jumper
Stav Nová
2025 | Stair jumper
Stav Nová
1935 | Zápotočný a spol
Stav Dobrý, stránky s fleky, V textu podtrháno tužkou, pár stránek volně, odřené desky
Dopravu hradíme my
Objednávkám nad 699 Kč
Tituly, které jinde
nenajdete
Sběratelské kusy i knižní novinky
Balíme ekologicky
A s radostí
Vykupujeme knihy
Za hotovost a s vlastním odvozem
1926 | Sfinx
Stav Mírně opotřebená, zkosený hřbet, zašlá obálka, zadní část obálky odtržená
1925 | Sfinx
Stav Dobrý, zašlé desky
1927 | Sfinx
Stav Dobrý
2006 | Dokořán
Stav Mírně opotřebená, bez obálky
2004 | Martin
Stav Velmi dobrý
Soubory cookie a data používáme k následujícím účelům:
správná funkčnost našich stránek,
poskytování a správa služeb Google,
poskytování třetím stranám pro inzerci a reklamu (např. Seznam),
sledování výpadků a ochrana proti spamům, podvodům a zneužívání
Naše ochrana osobních údajů