Galerie
Stav
lehce cítit po vlhkosti, lehce opotřebená obálka, razítko původního majitele
Stav
lehce cítit po vlhkosti, lehce opotřebená obálka, razítko původního majitele
Stav: |
Dobrý, lehce cítit po vlhkosti, lehce opotřebená obálka, razítko původního majitele
|
---|---|
Vazba: | pevná s obálkou |
Počet stran: | 53 |
Jazyk: |
![]() |
Edice: | 9. svazek ed. 9. svazek ed. Nové prameny |
Vydání: | 1. vyd. |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | 27. 8. 2025 14:11 |
Číslo položky: | 1362591 |
Jaromír Neumann byl český historik umění a pedagog, specializující se převážně na barokní umění, člen korespondent ČSAV. Po maturitě na reálném gymnáziu ve Vysokém Mýtě studoval od roku 1945 na FF UK v Praze dějiny umění u profesora Antonína Matějčka, docenta Jana Květa a estetiku u profesora Jana Mukařovského. Doktorát složil roku 1949 a roku 1951 se habilitoval. Do roku 1970 a externě také později přednášel na FF UK dějiny umění. Jeho manželka byla redaktorkou nakladatelství Odeon. V letech 1960-1970 byl též ředitelem Ústavu teorie a dějin umění ČSAV. Po únoru 1948 se projevoval jako militantní marxista a zničil kariéru dvou prominentních historiků umění. Prof. Václav Mencl musel odejít z Prahy a ztratil na deset let možnost přednášet na Univerzitě, prof. Josefu Cibulkovi na údajný Neumannův podnět odebrali profesuru, musel odejít ze všech vědeckých a pedagogických funkcí a zprvu nedostal ani důchod. V padesátých letech Neumann zastával pozice velmi striktně marxisticky pojatých dějin umění. Později své marxistické postoje značně zmírnil. Velké uznání i mezinárodní ohlas získal svými objevy zapomenutých děl velikánů evropské malby v obrazárně Pražského hradu v šedesátých letech. Práce o těchto objevech publikoval i v zahraničí. V období tzv. pražského jara zastával reformní kurs a začal pohlížet na své minulé postoje kriticky, za což byl v průběhu normalizace postižen. S výjimkou několika výstavních katalogů nemohl publikovat nové práce , ztratil možnost přednášet na univerzitě i pracovat v akademii věd. , Už připravená sazba knihy o M. L. Willmannovi a J. K. Liškovi byla roku 1971 rozmetána. Po vynuceném odchodu z univerzity i akademie věd pracoval jako odborný pracovník pražské Národní galerie. Pro zahraniční cesty podepsal pod nátlakem StB spolupráci pod reg. číslem 20795 a kr...
Více od autora1963 | Státní nakladatelství krásné literatury a umění
Stav Dobrý
1965 | Státní nakladatelství krásné literatury a umění
Stav Dobrý, až velmi dobrý
1974 | Odeon
Stav Velmi dobrý, ochranná kartonová krabice natrhnutá a zašlá
1980 | ČTK-Pressfoto
Stav Dobrý
Jaromír Neumann, Pavel Preiss, Hana Seifertová, Lubomír Slavíček, Jaromír Šíp, Ladislav Kesner, Marie Anna Kotrbová, Olga Pujmanová, Hana Hlaváčková
Národní galerie v Praze : Sbírka starého evropského umění, sbírka starého českého umění - I1984 | Odeon
Stav Velmi dobrý, oděrky na obálce
Dopravu hradíme my
Objednávkám nad 699 Kč
Tituly, které jinde
nenajdete
Sběratelské kusy i knižní novinky
Balíme ekologicky
A s radostí
Vykupujeme knihy
Za hotovost a s vlastním odvozem
1958 | Nakladatelství československých výtvarných umělců
Stav Dobrý, oděrky na obálce
1958 | Nakladatelství československých výtvarných umělců
Stav Dobrý
1956 | Nakladatelství československých výtvarných umělců
Stav Dobrý, neautorská dedikace, potrhaná obálka
1964 | NČSVU
Stav Dobrý
1958 | Nakladatelství československých výtvarných umělců
Stav Velmi dobrý, bez obálky, razítko z knihovny
Kamil Bednář, Karel Šašek, Jaromír Čermák
Praga Bohemiæ Metropolis (69/2)1969 | Panton
Stav VG+ | VG+
1962 | Izdatelstvo akademii nauk SSSR
Stav Dobrý
1988 | Supraphon
Stav NM | NM
2011 | ANAG
Stav Velmi dobrý
2004 | Mladá fronta
Stav Velmi dobrý
Soubory cookie a data používáme k následujícím účelům:
správná funkčnost našich stránek,
poskytování a správa služeb Google,
poskytování třetím stranám pro inzerci a reklamu (např. Seznam),
sledování výpadků a ochrana proti spamům, podvodům a zneužívání
Naše ochrana osobních údajů