Antikvariát Avion

1. máje 59/5 Liberec

Úvod do kvantové mechaniky

György Marx

1965

Tuto knihu jsme již prodali 2x. a my Vám dáme vědět, jakmile se opět objeví.

Stav:
Dobrý
Vazba: Pevná s obálkou
Kategorie: Fyzika
Vystaveno: út 30. května 2017 16:42
Dostupnost: Prodáno

Učebnice vznikla na základě mnohaletých pedagogických zkušeností autora, profesora Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Je zaměřena zejména na studenty fyziky, ale vzhledem k tomu, že výklad předpokládá u čtenáře jen relativně malou matematickou erudici, mohou ji využívat i studenti příbuzných oborů, vědečtí pracovnícia technici. V krátkém historickém úvodu jsou ozřejměna fakta, která vedla ke vzniku kvantové mechaniky a k nutnosti zavedení vlnové funkce a kvantování. Rozsáhlá kapitola je věnována postulátům kvantové mechaniky a objasnění různých souvislostí. Krátce, ale důvtipně je pojednán přechod od kvantové ke klasické mechanice a jsou objasněna Bohrova pravidla. Podrobně je vyřešen harmonický oscilátor, a to včetně kvantování pomocí anihilačních a kreačních operátorů, nekonečně a konečně hluboká potenciálová jáma, kvantování momentu hybnosti a atom vodíku. Položeny jsou rovněž základy relativistické kvantové mechaniky. Na závěr jsou kapitoly věnované nejmodernějším kvantovým aplikacím, například kvantovým počítačům, dále kvantové mechanice jako teorii pravděpodobnosti a interpretaci kvantové mechaniky. Nejdůležitější matematické výsledky i nejvýznamnější fyzikální konstanty jsou soustředěny v dodatcích. Velkým počtem řešených příkladů se kniha vymyká běžným učebnicím a rozsáhlým seznamem literatury umožňuje zájemcům získat cenné výchozí body pro další hlubší studium.

Maďarský fyzik,pracoval v oblasti fyziky elementárnych častíc.

Poštovné zdarma