Stav: |
Velmi dobrý, nevyplněno
|
Dostupnost: | Skladem pro e-shop |
Část souboru: | Společenské vědy pro střední školy : 4. díl - Radim Brázda, Martin Drnek (2011, Didaktis) |
Vazba: | Brožovaná |
Počet stran: | 103 |
Jazyky: | česky |
Vydání: | Vyd. 1. |
ISBN: | 9788073581763 |
Vydáno v: | Brno |
Vystaveno: | pá 9. února 2024 14:37 |
Číslo položky: | 753565 |
Učebnice přistupuje novým způsobem k problematice společenských věd – teorii společenskovědních disciplín zařazuje do širších souvislostí. Důraz je kladen především na praktické příklady a projevy probíraných problémů s cílem usnadnit studentům orientaci v současném světě. Výsledná podoba zpracování umožňuje žákům vnímat problematiku z různých úhlů pohledu a v širších souvislostech – společenské vědy tedy pro ně nezůstanou pouhým souhrnem teorií, pojmů a jmen, ale naopak se stanou poutavým výkladem každodenní skutečnosti. Texty jsou zpracovány a následně kontrolovány vysokoškolskými odborníky, což zajišťuje jejich vysokou spolehlivost a faktickou přesnost. Učebnice je zpracována podle požadavků RVP pro gymnázia (primárně vzdělávací oblast Člověk a společnost) a RVP pro střední odborné vzdělávání (primárně vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání). Lze ji tedy použít jak pro výuku na gymnáziích, tak i pro výuku na středních odborných školách. Obdobně jsou plně zohledněny i požadavky Katalogu požadavků ke zkouškám společné části maturitní zkoušky (základní i vyšší úroveň). Požadavky uvedených legislativních dokumentů učebnice naplňuje jak po stránce obsahů učiva, tak i rozvíjením příslušných klíčových kompetencí žáků, zohledněním mezipředmětových vztahů a průběžným zařazováním jednotlivých průřezových témat. Učebnice je rozdělena do 7 tematických celků. Tyto celky odpovídají klíčovým výkladovým problémům, kterými jsou: mezinárodní vztahy a formování mezinárodního systému; historie a současnost Evropské unie; současné problémy globalizace; základní témata nejvýznamnějších náboženských systémů a role víry v životě jedince; současné problémy a témata filozofického tázání; problematika lidského poznání z pohledu filozofie; morální a etické otázky v dějinách i současnosti. Učebnice je koncipována tak, aby byla zajištěna provázanost jednotlivých podkapitol mezi sebou a současně aby bylo v rámci samotných podkapitol snadno odlišitelné povinné učivo od informací doplňujících (např. historické souvislosti vybraných jevů, diskuse k problému, odkazy na zajímavá filmová zpracování tématu aj.). Provázanost je samozřejmě dodržena také v rámci celé sady (učebnice – pracovní sešit – průvodce pro učitele). Učebnice (stejně jako celá učebnicová sada) je charakteristická originální grafikou, jejímž základem je odlišení jednotlivých částí strany a zařazení širokého doprovodného obrazového materiálu. Výsledkem je nejen poutavé, ale i nanejvýš přehledné formální zpracování textů, které jistě zaujme dnešní generaci studentů.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem