Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Pevná s obálkou |
Počet stran: | 289 |
Jazyky: | česky |
Vydání: | 1. vyd |
ISBN: | 978-80-7294-522-1 (váz.) |
Vydáno v: | Brno |
Vystaveno: | pá 2. dubna 2021 14:37 |
Číslo položky: | 167619 |
Mladý intelektuál Martin Klučka pochází z Hlučínska, ale žije v Praze, kde vystudoval dějiny umění a pokračuje v doktorandském studiu. Jeho život nemá pevné kontury. Přestože se v Praze cítí osamocený a vykořeněný, návrat do rodného kraje je pro něj nepředstavitelný. Do jisté míry se za svůj slezský původ i stydí. Podvědomě je však přitahován právě rozporuplnou německo-českou národností a pohnutou válečnou historií této části Slezska. Ve své disertační práci se zabývá architekturou nacistického Německa a jeho zájem mu přivede do cesty tajemnou dívku Martinu Lípovou. Právě ona jej nakonec přesvědčí, aby se věnoval postavě Hanse Kamlera, hlavního architekta Heinricha Himmlera. Ví se o něm pouze to, že na konci války pobýval v Praze, pak jeho stopy mizí. Pátrání po jeho dalších osudech následně přivádí mladou dvojici do mnoha dobrodružných situací. Vedle této dějové linie se pak odvíjí monolog samotného Kamlera, v němž rekonstruuje svůj život a noří se do úvah o své práci, násilí a smrti. Tyto dvě roviny jsou zarámovány příběhem Martinova otce Waltera Klučky, který na začátku 90. let cestuje za prací do Německa. Všechny tři linie se nakonec protnou v malé slezské vesnici Ludgeřovice, kde se obnovuje hřbitov vojáků padlých ve službách wehrmachtu.
Za dramatickým dějem románu vyvstávají hlubší souvislosti a otázky národní identity dnešních Slezanů. Petr Čichoň odhaluje rozporuplnou minulost tohoto pozoruhodného kraje.
Petr Cichoň je český podnikatel. Je jediným majitelem společnosti Crocodille, která se zabývá výrobou balených baget a sendvičů, a zároveň i sítě restaurací rychlého občerstvení Bageterie Boulevard. Je zakladatelem a členem správní rady Nadace Crocodille, na podporu společenských, kulturních a vzdělávacích akcí, a spoluzakladatelem Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Od roku 1990 podnikal jako fyzická osoba v oboru výroby sendvičů, kdy jako student na letní brigádě pracoval v okénku malého občerstvení v Nerudově ulici v Praze. V roce 1992 založil firmu Žižkovské bagety. V roce 1994 bylo vytvořeno logo Crocodille, a došlo tak k re-brandingu Žižkovských baget na novou značku. Je jediným majitelem firmy Crocodille. Ve druhé dekádě 21. století firma Crocodille vlastní pobočky v Maďarsku, Rakousku, Německu a Španělsku. Firma vyprodukuje ročně přes 30 milionů výrobků a zaměstnává přes 700 lidí. Roční obrat přesahuje 37,3 milionů EUR. V lednu roku 2009 založil Nadaci Crocodille, která slouží jako záštita CSR aktivit firmy Crocodille ČR. Jejím prostřednictvím chce podpořit společenské, kulturní a vzdělávací akce a další projekty, které rozvíjejí občanskou společnost, a to zejména přímou finanční pomocí, ale také poskytnutím spolupráce a know-how. Je spoluzakladatelem Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem