Stav: |
Velmi dobrý
|
Dostupnost: | Skladem pro e-shop |
Vazba: | Pevná |
Počet stran: | 286 |
Jazyky: | česky |
Vydání: | 3. vyd. |
ISBN: | 9788090403000 |
Vydáno v: | Kroměříž |
Vystaveno: | st 21. února 2024 14:56 |
Číslo položky: | 764414 |
Při výchově je důležitá nejen láska k dětem, ale také respekt. Děti potřebují cítit, že jsou respektovány dospělými. Jen tak se mohou naučit skutečné zodpovědnosti a samostatnosti, sebeúctě a také respektu vůči druhým. Proto je třeba se vyhnout častým a typickým výchovným chybám, spjatým s autoritativním, mocenským výchovným stylem, kdy dospělí uplatňují vůči dětem svoji nadřazenost a vyžadují bezmeznou poslušnost. Dítě pak začne být poslušné vůči každé autoritě, pasivní, neumí se zdravě prosadit, převzít zodpovědnost za své jednání, anebo naopak je vzdorovité. Pokud se ve výchově objevují také tresty, emoční zranění způsobená zesměšňováním či urážkami, děti trpí i nízkým sebevědomím. Kniha nabízí rodičům, učitelům a vychovatelům rady, jak se vyhnout autoritativním výchovným stylům a jak se naučit partnerské, respektující výchově. Rady a poznatky jsou doloženy ukázkovými modelovými situacemi a příklady z praxe. Čtveřice autorů-psychologů razí heslo, že od kvality výchovy a vzdělávání dětí se odvíjí budoucnost společnosti. Školu, rodinu a společnost chápe jako spojité nádoby. Autoři se angažují v projektech na transformaci školství (Zdravá škola, Zdravá mateřská škola), prosazují doporučované výchovné styly prostřednictvím kurzů pro pedagogy a publikační činností.
Jana Nováčková je česká psycholožka. Ve své práci se zabývá výchovou dětí, je spoluautorkou knihy Respektovat a být respektován. Věnuje se také výzkumu vzdělávání a možnostem transformace tradiční školní výuky. Klasická školní výuka podle Jany Nováčkové: Naopak školu, která učení dětí podporuje, charakterizuje:
PhDr. Dobromila Nevolová, psycholožka, věnovala se výzkumu osobnosti učitele a tvorbě psychodiagnostických metod. Spolupracovala na mezinárodním programu Zdravá škola, podílela se na překladu publikace WHO Podpora zdraví ve školách. Věnovala se tvorbě metod k posuzování interpersonálních vztahů ve škole. Od roku 1994 působí jako lektorka výcvikových kursů pro učitele a pro veřejnost. Je spoluautorkou celoročního programu vzdělávání učitelů Učitel ve škole 21. století a kursů Cesty k efektivnější výuce a Respektovat a být respektován. Žije v Praze.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem