Stav: |
Dobrý
|
Dostupnost: | Skladem pro e-shop |
Vazba: | Brožovaná |
Počet stran: | 503 |
Jazyky: | česky |
Překladatel: | František Štícha |
Edice: | 45. svazek ed. XXI. století 6x |
Vydání: | Vydání první |
ISBN: | 9788020027498 |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | pá 12. ledna 2024 17:23 |
Číslo položky: | 730659 |
Autor je pro svou samostatnost myšlení, spjatou s odvahou říkat i nepopulární, ba tabuizované pravdy, značnou částí německé vzdělané veřejnosti vnímán jako postava přinejmenším „kontroverzní“. Ve své nové knize popisuje pravidla a podmínky dobrého vládnutí a zkoumá typické formy politického selhávání. Prohlašuje: „O budoucnosti Německa nebudou rozhodovat genderové otázky nebo debaty o světovém klimatu. Budoucnost Německa rozhodnou otázky měny, přistěhovalectví a vzdělanosti. Ve hře je tak zároveň i budoucnost Evropy.“ Přání otcem myšlenky je již čtvrtou autorovou knihou, kterou Nakladatelství Academia vydává.
Thilo Sarrazin je německý politik , bývalý ministr financí spolkové země Berlín. Vystudoval národohospodářství na univerzitě v Bonnu. V roce 1975 začal pracovat na referentské pozici Federálního ministerstva financí v Berlíně. Do roku 1981 pak působil na pozici vedoucího kanceláře na Ministerstvu práce a sociálních věcí a v roce 1981 se vrátil zpět do Federálního ministerstva financí v Berlíně na pozici hlavního sekretáře ministra financí za stranu SPD, kde působil až do roku 1990. Zde pokračoval v prácil i přes neúčast domovské strany SPD ve vládě na vedoucích místech různých odborů. V letech 1990 až 1991 byl zaměstnancem Treuhandanstaltu, úřadu, který řídil privatizaci a stabilizaci majetku státních podníků bývalé Německé demokratické republiky. Až do roku 1997 byl hlavním sekretářem Ministerstva financí spolkové republiky Porýní-Falc. Mezi lety 2000 a 2001 byl zaměstnancem státem vlastněných železnic Deutsche Bahn, které nebyly v dobré finanční kondici. V prvních měsících se podílel na auditu majetku Deutsche Bahn, od 1. září se pak stal členem představenstva DB Netz, společnosti vlastněné Deutche Bahn a spravující německou železniční infrastrukturu. Thilo Sarrazin je považován za klíčovou osobu, která prosadila v německých státních drahách efektivní řízení nákladů a výdajů a tak maximální a účinné vynakládání prostředků na udržitelnou modernizaci. V lednu 2002 se stává tzv. Finančním senátorem státu Berlín. Zadlužený stát s neefektivními výdaji zejména v oblasti sociálního zabezpečení zatěžoval státní pokladnu i přes neuspokojivé výsledky v sociální situaci občanů. Thilo Sarrazin díky silným škrtům v této oblasti, zpřehlednění státního účetnictví a vnucením striktního dodržování poměru nákladů a příjmů ve všech ekonomických státem řízených oblastech vyvolal několik protestů a vysloužil si kritiku z vlastní domovské strany. Berlínu nicméně radikálně snížil veřejné zadlužení. Od 30. dubna 2009 do roku 2010 byl členem představenstva...
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem