Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Brožovaná |
Počet stran: | 199 stran |
Jazyky: | česky |
Edice: | Média 0x |
Vydání: | Vydání první |
ISBN: | 978-80-210-6476-8 |
Vydáno v: | Brno |
Vystaveno: | čt 16. února 2023 15:18 |
Číslo položky: | 499727 |
V přepracované verzi své disertační práce autor rozvíjí předpoklad, že studia nových médií spojuje řada rysů, které odrážejí jejich historický vývoj, rozvětvenost jejich kořenů i povahu hledání rámcové epistemologické shody. Zároveň předkládá k diskusi konceptuální rámec nových médií, vyvozený z kritického zhodnocení klíčových proudů diskuse o nich.
První kapitola formuluje cíle a zasazuje předmět úvah do kontextu oboru mediálních studií.
Druhá a třetí kapitola mají charakter přehledových statí. Ve druhé (Poznámky k vývoji studií novách médií) se autor věnuje vývoji a historickým proměnám studií nových médií. Na pozadí periodizace tohoto vývoje přibližuje základní tendence, které lze v reflexi nových médií vysledovat.
Třetí kapitola (Poznámky ke kritice studií nových médií) se věnuje dvěma klíčovým liniím kritiky. První z nich se obrací vůči teoretickému redukcionismu či technologickému determinismu a je východiskem snah o rozvinutí celostního přístupu k novým médiím. Druhá, kritika rétoriky novosti, je vedena především z pozic historie technologií a kritické politické ekonomie nových médií.
Závěrečná kapitola (Poznámky k definici: třídimenzionální koncept nových médií) je statí teoretickou. Promýšlí obecný konceptuální model nových médií, založený na Giddensově strukturační teorii a přístupný z pozice většiny základních paradigmat výzkumu a teorie médií.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem