Stav: |
Velmi dobrý, křivá vazba
|
Dostupnost: | Skladem pro e-shop |
Vazba: | Pevná s obálkou |
Počet stran: | 402 s., [16] s. barev. obr. příl |
Jazyky: | česky |
Edice: | 9. svazek ed. Galileo 19x |
Vydání: | Vyd. 1. |
ISBN: | 9788020015181 |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | po 11. března 2024 11:53 |
Číslo položky: | 784179 |
Kniha v úvodu shrnuje výsledky dosavadního bádání a seznamuje se staršími teoriemi o vzniku maleb. V centru pozornosti autora je napínavé pátrání po původu umělecké tvorby: proč se začal člověk v určitém stupni vývoje věnovat obrazovému umění, proč vzniklo jeskynní umění a co vypovídá o stavu mysli a vědomí pravěkých lidí. Člověk schopný vytvářet malby na zdech jeskyní se objevuje v západní Evropě v přelomovém období, které je označováno jako mladopaleolitická revoluce či tvůrčí exploze (před 45000-35000 lety). Jedná se o období celé řady inovací, které se objevují v důsledku změn duševních schopností lidí i nových sociálních vztahů. Na scéně se objevuje typ v podstatě moderního člověka (Homo sapiens) a nahrazuje postupně vývojově starší neandrtálce. Moderní lidé disponují vědomím vyššího řádu, které jim umožňuje vytvářet alternativní reality - vidět ve stavech změněného vědomí vnitřní obrazy, tyto obrazy si zapamatovat a komunikovat o nich a v poslední fázi je rovněž zaznamenat. Podle autora tak první malby nevznikly napodobováním vnější skutečnosti, ale jsou fixací mentálních obrazů paleolitického člověka.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem