Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Pevná s obálkou |
Počet stran: | 382 |
Jazyky: | česky |
Překladatel: | Vladislav Kukla |
Edice: | 129. svazek ed. Knižnice Příliv 8x, 60. svazek ed. Knižnice ROD. Výběrová řada 0x, Knižnice 0x |
Vydání: | 1 |
ISBN: | 301-13-784-66380-50-14 |
Vydáno v: | Praha |
Náklad: | 30 750 ks |
Poznámka: | obálka František Turek |
Vystaveno: | út 4. srpna 2020 16:06 |
Číslo položky: | 110953 |
Kruh novel sovětského pedagoga, v nichž nejde o děje, ale o řešení některých výchovných problémů v rodině. Byla-li dřívější rodina organisací pro hromadění majetku, musí sovětská rodina tvořit ucelený kolektiv social. společnosti, musí usnadňovat proces kolektivního růstu, musí umět organisovat spolupráci, založenou na vzájemné pracovní pomoci a lásce všech členů rodinné pospolitosti. I když Říjnová revoluce škrtla po prvé na světě organisovanou chamtivost, opožďuje se řešení výchovy za přeměnou společnosti. Autor ukazuje na některé ožehavé případy ve výchově: systém jednoho dítěte a výchova jedináčka vůbec, poměry v rodině otcem opuštěné, otázka peněz v rodině, otázky autority, kázně a svobody, problém pohlavní výchovy a pod. Společenská morálka se nyní vyvíjí za nových podmínek a rodina už není otcovskou monarchií a despocií. Každou kapitolu uzavírá M. výzvou k rodičům, aby především sami dbali na své chování, aby na svých skutcích kontrolovali neporušenost a jednotu rodinného kolektivu, aby sami plnili vědomě rodinné ovzduší tvůrčím optimismem.
Anton Semjonovič Makarenko , byl ukrajinský a sovětský spisovatel a pedagog, tvůrce originálního výchovného systému kolektivní výchovy; kolektiv pokládal za jeden ze základních výchovných prostředků. V roce 1917 ukončil učitelský institut v Poltavě. V letech 1920–1935 organizoval v Poltavě a Charkově opatrovnicko-vychovatelské pracovní kolonie pro bezdomou a provinilou mládež, po roce 1935 se začal věnovat spisovatelství. Usiloval o uvedení chovanců ke shodně organizované kolektivní činnosti založené na komunistické ideologii. Od Maxima Gorkého převzal víru v možnost přeměny člověka i maximálně zanedbaného společensky a morálně. Jeho systém fungoval ještě v padesátých a šedesátých letech dvacátého století v SSSR a jemu podřízených státech ve Střední Evropě. Ve svých pracích představil všestranný systém pedagogického působení na mládež, vycházející ze základního úkolu vychovatele nebo učitele, vyplývajícího z všeobecných norem budování komunismu a základní formy výchovy, jakou stanoví kolektiv v charakteru nových socialistických poměrů. Jako hlavní element kolektivu uváděl dobrou organizaci, ba i jistý stupeň vojenské kázně.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem