Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Pevná s obálkou |
Počet stran: | 518, 40 obr. příl |
Jazyky: | česky |
Překladatel: | Jindřich Pokorný |
Edice: | 354. svazek ed. Máj 823x |
Vydání: | 1. vyd |
Vydáno v: | Praha |
Náklad: | 15 000 ks |
Poznámka: | obálka Clara Istlerová |
Vystaveno: | čt 14. dubna 2022 9:38 |
Číslo položky: | 315442 |
Tři nejvýznamnější hry německého básníka, prozaika a dramatika, z nichž první (Rozbitý džbán, 1808) je veselohra o stárnoucím záletném rychtáři, druhá (Katynka z Heilbronnu, 1810) je rytířská hra o ženě, jejíž cit není spoután společenskými ohledy, a třetí (Princ Bedřich Homburský, 1811) líčí střetnutí svobodomyslného jedince s reakční prušáckou disciplínou. Dramata provází řada autentických materiálů, poznámky z deníku pomyslného režiséra, fotografie inscenací a poznámkový aparát.
Adolf Scherl byl český teatrolog, divadelní historik a kritik a muzikolog. Jeho badatelský zájem se zaměřil především na dvě oblasti: starší divadlo od doby baroka po ranou etapu národního obrození a na meziválečnou avantgardu. Svojí divadelně-historickou prací se podílel autorsky a redakčně na velkých historických a lexikografických projektech. Narodil se v Praze v rodině JUDr. Adolfa Scherla, úředníka České průmyslové banky. Matka byla vnučkou Ferdinanda Náprstka, rodina měla divadelní tradice. Zájmem Adolfa Scherla byla v mládí zvláště hudba, studoval hru na klavír a kytaru. Maturoval v roce 1944 na reálném gymnáziu a krátce působil jako technický úředník. Od roku 1945 začal studovat muzikologii u prof. Josefa Huttera na pražské Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a později přestoupil na studium estetiky u prof. Josefa Mukařovského. Účastnil se divadelního semináře . Na škole se také seznámil s Jindřichem Honzlem, který tam přednášel. Ten pozval Adolfa Scherla ke spolupráci na časopisu Otázky divadla a filmu, kde pak Scherl poprvé publikoval. V roce 1946 vstoupil do KSČ. V roce 1948 se stal asistentem v semináři estetiky na fakultě, na podzim roku 1949 se stal tajemníkem děkana, avšak v roce 1951 musel z fakulty i z KSČ odejít pro „byrokratismus a pravicovou úchylku“. Rigorózní zkoušky na fakultě složil dodatečně až během vojenské základní služby. . V roce 1953 se vrátil do Prahy a působil ve svobodném povolání a věnoval se divadelní kritice. V roce 1957 jej vyzval prof. František Černý ke spolupráci v nově založeném Kabinetu pro studium českého divadla v Ústavu pro českou literaturu ČSAV . Ve skupině prvních...
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem