Načítám...
Doprava zdarma nad 699 Kč po Česku.

Sonate Nr. 1 F-Moll Op. 2/1 / Sonate Nr. 2 A-Dur Op. 2/2 / Sonate Nr. 12 As-Dur Op. 26

Ludwig van Beethoven, Friedrich Gulda

Opus | 1977

Kategorie:

149 Kč

Stav:
VG+
/
VG+
Dostupnost: Skladem pro e-shop
Vydáno v: Československo
Poznámka: Drobné vlásečnice, lehce opotřebený obal
Vystaveno: pá 24. června 2022 14:41
Číslo položky: 354999

- Sonate Nr. 1 F-Moll Op. 2/1
A1.1 - Allegro
A1.2 - Adagio
A1.3 - Menuetto. Allegretto
A1.4 - Prestissimo
- Sonate Nr. 2 A-Dur Op. 2/2
A2.1 - Allegro Vivace
A2.2 - Largo Appassionato
B1.1 - Scherzo. Allegretto
B1.2 - Rondo. Grazioso
- Sonate Nr. 12 As-Dur Op. 26
B2.1 - Andante Con Variazioni
B2.2 - Scherzo. Allegro Molto
B2.3 - Marcia Funebre
B2.4 - Allegro

Ludwig van Beethoven

Ludwig van Beethoven byl klíčovou postavou na přechodu mezi klasicismem a romantismem v západní umělecké hudbě. Narodil se 16. prosince 1770 v německém Bonnu, hudební nadání projevil již v raném věku a zpočátku ho učil jeho otec Johann van Beethoven. Později studoval u Christiana Gottloba Neefeho, který mu ve dvanácti letech pomohl vydat první skladbu. Ve svých dvaceti letech se Beethoven přestěhoval do Vídně, kde studoval u Josepha Haydna a získal si pověst klavírního virtuosa.

Friedrich Gulda

Friedrich Gulda byl rakouský klavírista a skladatel. Friedrich Gulda se narodil 16. května 1930 ve Vídni v rodině učitele. Na klavír začal hrát v sedmi letech. Jeho prvním učitelem byl Felix Pazofsky. Od roku 1942 studoval na Vídeňské hudební akademii hru na klavír a hudební teorii u Bruno Seidlhofera a Josepha Marxe. V 16 letech získal první cenu na mezinárodní soutěži v Ženevě a zahájil koncertní turné po světě. Z Vídně pocházeli další dva vynikající klavíristé té doby: Jörg Demus a Paul Badura-Skoda. Vysloužili si název „Vídeňská trojka“. Gulda proslul zejména jako interpret děl Ludwiga van Beethovena, ale na svých koncertech uváděl i skladby Johanna Sebastiana Bacha, Wolfganga Amadea Mozarta, Franze Schuberta, Fryderyka Chopina, Claude Debussyho a Maurice Ravela. Od roku 1950 se začal zajímat o jazz. Napsal několik písní a instrumentálních skladeb a na svých koncertech kombinoval jazz s klasickou hudbou. Zkomponoval Preludium a fugu pro klavír, jejíž téma připomínalo swingovou skladbu, a další skladby na pomezí jazzu a vážné hudby. V roce 1982 se spojil s jazzovým klavíristou Chickem Coreou a vytvořili živou nahrávku The Meeting. Pro violoncellistu Heinricha Schiffa složil koncert pro violoncello a žesťový orchestr. Roku 1967 zhudebnil některé ze Šibeničních písní Christiana Morgensterna, které také sám interpretoval se zpěváky Georgem Kreislerem a Blanche Aubry. Věnoval se také výuce klavírní hry, mezi jeho nejproslulejší žáky patří argentinská klavíristka Martha Argerichová. Gulda nesnášel akademické autority, jako např. Vídeňskou hudební akademii. Jeho neortodoxní činnost mu vynesla přezdívku „klavírista–terorista“. Dokonce odmítl převzít vyznamenání Beethoven Ring, které mu bylo uděleno. Pověst enfant terrible mezi klavíristy jen potvrdila v devadesátých letech jeho fingovaná smrt, aby mohl následující koncert v S...

Dopravu hradíme my

Objednávkám nad 699 Kč

Tituly, které jinde nenajdete

Sběratelské kusy i knižní novinky

Balíme ekologicky

A s radostí

Vykupujeme knihy

Za hotové a s vlastním odvozem

Potřebujete místo v knihovně?

Prodejte své knihy přes aplikaci Booxy!

Zjistit cenu