Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Brožovaná |
Počet stran: | 174 |
Jazyky: | česky |
Vydání: | Vyd. 1. |
ISBN: | 9788071786351 |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | čt 22. června 2023 9:55 |
Číslo položky: | 577971 |
Jak souvisejí školní výsledky dětí se sociálním prostředím, z něhož pocházejí? Pomáhá škola nerovnosti ve společnosti odstranit, nebo je naopak zvyšuje? Jaké mají učitelé dnes postavení ve společnosti a jaké role by měli zastávat? Tyto a další zajímavé otázky si klade obor u nás tradičně zvaný sociologie výchovy. Výklad základních myšlenek oboru je doložen řadou konkrétních údajů z výzkumů českého školství a české společnosti.
V roce 1965 absolvoval FF UK, obor historie – ruština. 1965 – 69 – Katedra sociálních věd FSI ČVUT. Výuka sociologie, spoluautor Sociologie, SNTL, Praha 1968 ; 1970 – 1972 – Ústav racionalizace ve stavebnictví. Výzkumná činnost: vedení malých skupin, sociometrická analýzy, výchova a adaptace učňů, vyučenců a absolventů středních a vysokých škol ; 1972 – 1990 – Univerzita Karlova. Sociologie mládeže, výzkumy studentů a absolventů vysokých škol, životního způsobu obyvatelstva , prognostické studie. 1975 CSc. V oboru sociologie. 1989 – docent. Od 1990 působí na PedF UK Praha. Výuka základů sociologie, sociologie vzdělávání, otázky sociálních deviací, metody výzkumu. Řešitel výzkumných úloh o postavení a přípravě učitele, uplatnění absolventů škol, otázkách mládeže, problematice Zdravotnictví. Člen Masarykovy české sociologické společnosti, České asociace pedagogického výzkumu. Člen redakční rady časopisu Pedagogika a subkomise GA ČR pro sociologii.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem