Načítám...
Doprava zdarma nad 699 Kč po Česku.

Můj život a dílo : principy úspěchu muže, který dal světu kola

Henry Ford, Samuel Crowther

Stair jumper | 2018


259 Kč

Stav:
Dobrý až velmi dobrý, odřené hrany desek
Dostupnost: Skladem pro e-shop
Vazba: Pevná s obálkou
Počet stran: 245
Jazyky: česky
Překladatel: Petr Mečíř
Vydání: Vydání první
ISBN: 9788090728905
Vydáno v: Liberec
Vystaveno: po 5. února 2024 12:57
Číslo položky: 749314

Na počátku byla touha vynalézt samostatně pohybující se stroj, který by měl všestranné využití při práci na farmě a zbavil by tak zemědělce těžké manuální dřiny. A výsledkem byl automobil, který se poprvé v historii stal dostupným široké veřejnosti a svému tvůrci, Henrymu Fordovi, přinesl na poli podnikání fenomenální úspěch.

Henryho Forda dnes známe především jako otce slavné automobilové značky, ale spojujeme si jej například i se zavedením osmihodinové pracovní doby, volných víkendů či jako průkopníka mechanické automatizace. Nejen díky tomu se stal jedním z nejbohatších a nejvlivnějších lidí své doby, ale i celého 20. století. Jak se mu z malé dílny v garáži podařilo vybudovat světové výrobní impérium?

Své nadčasové zásady a principy, na kterých stavěl, Ford otevřeně sděluje v tomto nevšedním autobiografickém textu, který spíše než životopisem je jakousi podnikatelskou příručkou, jejíž nesčetné praktické rady mohou nalézt uplatnění i v dnešní době.

Komentáře ke knize
Henry Ford

Henry Martin Ford byl americký podnikatel, průkopník automobilového průmyslu. Nestal se podle představ svého otce farmářem a v šestnácti letech odešel z domu. Zkusil štěstí v Detroitu, kde se u firem James Flower & Bros a Detroit Dry Dock vyučil zámečníkem. Po vyučení nastoupil do firmy Westinghouse jako opravář parních strojů a v roce 1891 získal dobré místo ve firmě Thomase Alvy Edisona, kde se pak vypracoval do pozice hlavního inženýra. V té době se Ford ve svém volném čase zabýval experimenty s benzinovými motory a stavbou vlastního automobilu, až v roce 1896 sestrojil a úspěšně vyzkoušel svůj první automobil. Jeho vůz vyvolal zájem jak veřejnosti, tak investorů. S jejich pomocí pak v roce 1899 založil svou první automobilovou firmu Detroit Automobile company, která ale brzy zkrachovala. V roce 1903, když se mu narodil syn Edsel, založil společně s dalšími společníky Ford Motor Company. Jeho nová firma dokázala s počátečním kapitálem pouhých 28000 dolarů už za první rok své existence vyrobit až 1700 automobilů a několik prototypů, které přinesly jeho firmě mnoho vítězství v automobilových závodech a několik rychlostních rekordů. S prvním rokem mohl být vcelku spokojen, ale byl odhodlán splnit si svůj cíl vyrobit levné kvalitní auto pro každého. V letech 1906 až 1908 zaváděl po několikaměsíčním vývoji výrobu legendárních modelů N a T, které se prodávaly jen za 825 dolarů. Tím vlastně splnil svůj daný cíl, protože Ford model T překonal orientaci automobilového průmyslu jen pro bohaté. Do konce roku 1908 bylo prodáno na tisíc kusů modelu T. Aby bylo možné uspokojit poptávku po levných autech, musel otevřít novou továrnu Highland Park, kde byla zavedena jako jedna z prvních technologie pásové výroby, kterou navrhli sami zaměstnanci Ford Motor Company, kteří se nechali inspirovat pásovým zařízením na jatkách. V roce 1913 byla instalace pohyblivého pásu dokončena a další rok bylo prodáno až 250 tisíc kusů aut. Ford pak naří...

Samuel Crowther

Americký novinář, publicista a dokumentarista.

Dopravu hradíme my

Objednávkám nad 699 Kč

Tituly, které jinde nenajdete

Sběratelské kusy i knižní novinky

Balíme ekologicky

A s radostí

Vykupujeme knihy

Za hotové a s vlastním odvozem

Potřebujete místo v knihovně?

Prodejte své knihy přes aplikaci Booxy!

Zjistit cenu