Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Pevná s obálkou |
Počet stran: | 281, [1] |
Jazyky: | česky |
Edice: | Filmové publikace 10x |
Vydání: | 1. vyd |
Vydáno v: | Praha |
Náklad: | 2 200 ks |
Vystaveno: | út 15. září 2020 11:05 |
Číslo položky: | 115572 |
K řešení otázek filmové dramaturgie přistupují autoři prací z oboru estetiky a z přímé umělecké praxe. Kniha je rozdělena do dvou thematických celků, z nichž první vysvětluje scénář, tvůrčí metody dramaturgie a scénáristiky, themat, jakožto ideu scénáře, charakter a typ, námět a konflikt. Otázky dramatické formy pak jsou rozváděny v kapitolách o komposici, filmových žánrech, o technice scénáře, o praktických úkolech filmového dramaturga a o dramaturgii televisní. Obsáhlou sbírkou výroků známých umělců a znalců umělecké tvorby od nejstarších dob až po současnost je uzavřena práce, shrnující zkušenosti pokrokových pracovníků.
Miloš Václav Kratochvíl byl český spisovatel-prozaik, autor historické beletrie, filmový scenárista, dramaturg a pedagog. Studoval historii a archivnictví na Karlově Univerzitě. Za války pracoval v archivu. Po ní byl dramaturgem Československého státního filmu a profesorem na FAMU. Jeho syn Jan Kratochvíl byl herec, dramaturg, režisér a divadelní organizátor. Narodil se ve Vídni, kde jeho otec Václav Kratochvíl působil jako dvorní archivář. Bydlel tu do svých 14 let, pak se stal studentem malostranského gymnázia v Praze. Po jeho absolvování vystudoval na pražské filozofické fakultě obory historie a archivnictví. V roce 1928 získal doktorát a nastoupil zaměstnání v Archivu hlavního města Prahy. Když archiv Němci roku 1944 uzavřeli, pracoval krátce u firmy Nationalfilm. V letech 1945 až 1947 pracoval na Ministerstvu informací, pak se živil ve filmovém průmyslu. Byl tři roky filmovým dramaturgem a v letech 1950 až 1972 profesorem na Akademii múzických umění. V důchodu se věnoval nejen literární činnosti, v roce 1977 jej Rudé právo zařadilo mezi první signatáře Anticharty. V roce 1970 získal titul zasloužilého umělce a čtyři roky poté byl prohlášen národním umělcem. Ve 30. letech měl blízko k sociální tematice, v jeho díle se objevovaly motivy venkova, půdy. Svou prózu ozvláštňuje vnitřními monology postav, záznamy proudu představ, dokumenty v podobě dopisů a dobových kázání. Na druhou stranu jsou jeho díla poznamenána typizací postav a socialistickým realismem. V jeho dílech jsou zobrazovány nejnižší vrstvy a vyzdvihována jejich uvědomělost.
František Daniel, v anglosaských zemích znám jako Frank Daniel byl česko-americký filmař – herec, scenárista, producent, filmový organizátor, režisér a významný filmový pedagog. Před svým odchodem do emigrace se spolupodílel na výrobě zhruba 40 československých filmů, mezi nimiž nejznámější je Oscarem oceněný snímek Obchod na korze nebo dodnes divácky vděčná komedie Kam čert nemůže. Pracoval jako pedagog i na pražské FAMU. V roce 1969 emigroval do USA, kde působil jakožto významný filmový pedagog a organizátor. Ve Spojených státech se stal prvním ředitelem Amerického filmového institutu. Vyučoval i na Columbijské univerzitě. V roce 1981, poté co Robert Redford založil Sundance Institute, se na 10 let stal jeho uměleckým ředitelem. Působil jako odborný poradce Rockefellerovy nadace , byl členem Americké akademie filmových umění a věd i Americké televizní akademie umění a věd. Po Sametové revoluci působil jako pedagog na pražské FAMU. Mezi jeho nejznámější spolupracovníky patřili, mimo jiné, Vojtěch Jasný, David Lynch, David Howard, Edward Mabley, Paul Nibley, Alex Nibley, Miloš Forman, Ján Kadár, Ladislav Grosman, Elmar Klos.
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem