Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Brožovaná |
Počet stran: | 139 |
Jazyky: | česky |
Edice: | Pedagogická praxe 8x |
Vydání: | Vyd. 1. |
ISBN: | 9788071785842 |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | pá 23. února 2024 13:05 |
Číslo položky: | 766547 |
Řada učitelů i rodičů nespokojených s "tradiční školou" si hodně slibuje od různých alternativních koncepcí. Které alternativní školy a inovativní koncepce vzdělávání dnes existují u nás a ve světě? A jsou opravdu lepší než školy běžné?
Třetí, aktualizované a rozšířené vydání úspěšné knihy přináší kromě základních informací o známějších typech alternativních škol zejména poznatky o jejich kladech a záporech, jak je zjišťuje nezávislý průzkum. V tomto vydání je navíc kladen důraz na nové koncepce vzdělávání a školství, které ve světě vznikly v nedávných letech a u nás jsou dosud velmi málo známé.
Kniha je určena studentům učitelství a sociálních věd, školským manažerům a pracovníkům pedagogického výzkumu, učitelům v praxi i rodičům.
Jan Průcha je vysokoškolský pedagog, zakladatel České asociace pedagogického výzkumu, působící v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách odborných časopisů. V roce 1992 se habilitoval na Karlově univerzitě pro obor pedagogika, jmenován profesorem pedagogiky byl v roce 1994. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát Univerzitou v Turku . Pracuje jako nezávislý expert a konzultant v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, přednáší na českých i zahraničních univerzitách. Na rozdíl od tradičních teorií pedagogiky, které jsou ovládány normativním přístupem , ve svých pracích Průcha uplatňuje explanační přístup, tedy přístup hledající a objasňující. Jan Průcha jakožto představitel moderní pedagogiky ve svých publikacích užívá a vysvětluje pojem edukační reality, která je vyjádřena dalšími elementy, jako jsou edukační prostředí, edukační potřeby, edukační procesy a edukační konstrukty. Edukační realita má nahrazovat pedagogickou praxi, realitu, skutečnost aj. Podle Průchy je edukační realita „každá taková skutečnost , objektivně se vyskytující v lidské společnosti, v níž probíhají nějaké edukační procesy nebo jsou vyvíjeny, resp. fungují nějaké edukační konstrukty.“ Terminologie: Publikace obsahuje informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách, jejich klíčové poznatky i otevřené otázky. Zaměřuje se také na výzkumné metody a informační prameny. Základem výkladu v této knize jsou výzkumné nálezy a explanace v termínech zahraničních vědců-pedagogů. Průcha pracuje s pedagogikou jako edukační vědou, setkáváme se zde s pojmy jako jsou edukace, edukant, edukátor, a také edukační realita, neboť se snaží popsat a vysvětlit reálné edukační procesy. Zabývá se také pedagogickým výzkumem – stavem pedagogického výzkumu v ČR, jeho strukturou a fungováním. Jan Průcha, Jiří Mareš a ...
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem