Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Brožovaná s obálkou |
Počet stran: | 3 svazky |
Jazyky: | česky |
Edice: | 2. svazek ed. Došky 1x |
Vydání: | 1 |
ISBN: | 80-7110-033-1 |
Vydáno v: | Praha |
Náklad: | 2 000 ks |
Vystaveno: | st 8. června 2022 9:24 |
Číslo položky: | 346362 |
Velký román I - Soud boží
Jak jej z dochovaných fragmentů sestavila a upravila družka autorova Kamila Lososová.
1. vydání; Praha 1992 (dle tiráže 1991), Pražská imaginace a Lege artis, PI sv. 155, edice Došky sv. 2; redakce Miroslav Kromiš; obálka a frontispice František Štorm; 2000 výtisků – neoznačený dotisk 4000 výtisků a 20 přednostních číslovaných výtisků s leptem Františka Štorma; 210x130, paperback s přebalem z kobercového papíru s černým a zeleným tiskem, přednostní výtisky vázány v černé kůži se zlatým tiskem na deskách a na hřbetu, prodávaly se pouze v kompletu s dalšími dvěma svazky (589 Kč - neuvedeno); 192 str.; 39 (dotisk 49 - neuvedeno) Kčs; ISBN 80-7110-0
Ladislav Klíma byl český prozaik, dramatik a básník, ale především filosof. Narodil se v Domažlicích v rodině vyučeného mlynáře, který se však místo tohoto povolání živil jako úředník v advokátní kanceláři. Klíma, od mládí zaujatý filosofií, chodil až do roku 1895 na místní gymnázium, ale v lednu toho roku byl vyloučen za hanlivý výrok o habsburské monarchii Přestoupil tedy na gymnázium do chorvatského Záhřebu, ale ani to nedokončil a roku 1904 odjel do Prahy, kde se usadil, vedl samotářský život a začal přispívat do časopisů, např. v letech 1919–21 do Tribuny a v roce 1925 do Práva lidu. Kritizoval pozitivismus a pohrdal univerzitním akademismem. Protože neměl občanské povolání, žil jednak z dědictví po příbuzných, jednak z drobných příspěvků od přátel, mezi něž patřil i básník Otokar Březina. Jeho filosofie se zakládala na solipsismu a egodeismu společně s voluntarismem a ludibrionismem . Ze světových filosofů byl ovlivněn zejména Georgem Berkeleym , Arthurem Schopenhauerem a Friedrichem Nietzschem. Od promýšlení jejich myšlenek dospěl až k přesvědčení o absolutní bezcennosti logiky, což znamenalo absolutní primát osvobozeného subjektu, jenž se tak stává svrchovaným – všemohoucím božstvem. Toto božstvo není určováno žádnou pravdou, ale naopak samo určuje, co je a co není pravda. Tímto božským subjektem se pak cítil být sám Klíma. Myslet Boha a být Bohem, to je nejvlastnější centrum Klímovy filosofie. Stav, kdy se vciťuje do pozice Boha pojmenovává egodeismus nebo deoesence . Svět pak vypadá jako nevinná hříčka jeho absolutní vůle, odtud pramení tzv. ludibrionismus, neb je známo, že si hraje (lu...
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem