Poznávání vesmíru

Vydání: 1. vyd
Náklad: 13 000 ks
Poznámka: obálka Milan Hegar
Vystaveno: út 26. července 2022 11:00

Historie a vývoj jedné z nejstarších věd – astronomie. Publikace nás provází astronomií od prvních kalendářů starověké doby, přes první „primitivní“ modely vesmíru řeckých myslitelů, přes středověký rozvoj arabské astronomie, přes velký přerod této vědy v novověku, až po nedávnou součastnost, kdy zejména astrofyzika změnila obzory a vzdálenost našeho pozorování všeho nad matičkou Zemí... (pfa)

Zdeněk Horský

Narozen 11.3.1929 v Praze, zemřel 8.5.1988 ve Dvoře Králové nad Labem. RNDr., PhDr., CSc., pracovník astronomického a historického ústavu, práce z oboru, studie o Keplerovi a o Komenském.

Miroslav Plavec

Miroslav Plavec byl jeden z nejvýznamnějších českých astronomů 20. století. Zabýval se především studiem těsných dvojhvězd. Vystudoval astronomii na Univerzitě Karlově a zpočátku své vědecké kariéry se v Astronomickém ústavu na Ondřejově věnoval se studiu meteorických rojů. Později se začal zabývat těsnými dvojhvězdami a ultrafialovými spektry hvězd. Učil astronomii na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy a byl také vynikající popularizátor astronomie. V roce 1969 odešel do Kanady a USA, kde získal světový věhlas a posléze se stal profesorem astronomie na University of California v Los Angeles. Miroslav Plavec byl čestným členem České astronomické společnosti a čestným členem Učené společnosti. V roce 2000 obdržel Nušlovu cenu České astronomické společnosti. Byla po něm pojmenována planetka 6076 Plavec.

Adoptujte knihu jen za 29 Kč.

Nemůžete si vybrat? Zvolte si žánr a my vybereme za vás.

Zjistit více