Dostupnost: | Vyprodáno |
Vazba: | Pevná |
Počet stran: | 158 |
Jazyky: | česky |
Překladatel: | František Granát |
Vydání: | 2. vyd |
ISBN: | 978-80-7255-260-3 (váz.) |
Vydáno v: | Praha |
Vystaveno: | so 13. listopadu 2021 10:27 |
Číslo položky: | 242851 |
Kniha pojednává o problematice pedagogické humanizace. Autor analyzuje a identifikuje příčiny moderní krize lidskosti i jejího pedagogického utváření. Předkládá argument, že jednou z fundamentálních příčin je antropologický redukcionismus související s post-osvíceneckou restrikcí transcendentního rozměru lidství. Jako alternativu k problematické moderní antropologii monografie předkládá Komenského pojetí lidskosti, kterou důkladně ohledává v primárních komeniologických zdrojích, a to jak biografických, tak literárních. Komenského pojetí lidskosti je zde předloženo ve své plastičnosti, aby - kromě jiného - poskytlo překvapivě inspirativní materiál pro humanizační úsilí současné pedagogiky.
Jan Hábl je pedagog, komeniolog a bratrský farář. Po studiích filozofie výchovy při University of Wales působil na Univerzitě v Hradci Králové. V současné době přednáší v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělávání na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. K jeho publikacím patří monografie Ultimate Human Goals in Comenius and Modern Pedagogy , Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského . Je též autorem mnoha drobnějších studií, například Teaching Essentials through Parables , Etika výchovná a nevýchovná. Otázky pedagogické prevence sociálně nežádoucích jevů a Vzdělání mravné a nemravné. Vztah poznání a ctnosti v Komenského pedagogice .
Objednávkám nad 699 Kč
Sběratelské kusy i knižní novinky
A s radostí
Za hotové a s vlastním odvozem